Elvețienii vor să dezvolte un pod mobil pentru zonele cu lucrări de pe autostradă

Elvețienii vor să dezvolte un pod mobil pentru zonele cu lucrări de pe autostradă
Biroul Federal al Drumurilor din Elveția (ASTRA) plănuiește dezvoltarea unui pod mobil care să elimine ambuteiajele din zonele cu lucrări de pe autostradă.

Inginerii din cadrul Biroului Federal al Drumurilor din Elveția (ASTRA) au demarat cercetările și testele pentru dezvoltarea unui soluții care să ducă la eliminarea ambuteiajelor de pe autostradă în zonele unde se desfășoară lucrări.

Elvețienii vor să dezvolte un pod mobil pentru zonele cu lucrări de pe autostradă

Reprezentanții ASTRA au achiziționat un teren în zona Wiggertal unde vrea să construiască o hală, o zonă de depozitare și o zonă de testare a noului pod mobil, care va fi apoi folosit pe drumurile naționale.

Principiul acestui pod mobil este foarte simplu. Traficul se va putea desfășura pe deasupra, în timp ce lucrările se desfășoară fără probleme la nivelul asfaltului. Cu ajutorul unor rampe, piloni și elemente de legătură se va construi un pod mobil cu o lungime de până la 240 de metri și o înălțime de peste 3 metri. Lungimea acestui pod este suficientă să devieze traficul pe tronsoane de aproximativ 100 de metri unde se desfășoară lucrări.

Podul mobil este montat pe roți, putând fi mutat foarte ușor. De asemenea, elementele de legătură sunt flexibile, podul mobil putând fi montat și pe drumuri cu viraje. Această idee oferă noi variante pentru constructorii care efectuează lucrări pe autostradă. De cele mai multe ori aceștia trebuie să găsească soluții pentru a fluidiza traficul, soluții care costă timp și bani.

VEZI ȘI: Elveția interestă de alinierea legislației naționale la Pachetul de Mobilitate

Traficul va putea fi redirectat pe acest pod mobil și chiar dacă viteza este restricționată la maximum 60 km/h soluția este una extrem de eficientă, în special pe timp de noapte. Jürg Röthlisberger, directorul ASTRA, a declarat că prin intermediul acestui pod mobil se vor elimina ambuteiajele în zonele unde se construiește și că soluția este mult mai eficientă decât direcționarea traficului pe o singură bandă sau folosirea unei benzi din sensul opus.

Elvețienii vor să dezvolte un pod mobil pentru zonele cu lucrări de pe autostradă

În plus, această soluție duce și la îmbunătățirea siguranței rutiere, chiar dacă costurile instalației sunt estimate la aproximativ 17 milioane de franci elvețieni. Reprezentanții ASTRA spun că oricum constructorul are unele costuri cu devierea traficului care pot fi folosite pentru închirierea acestui pod mobil. În plus, soluția a fost patentată și poate fi vândută și altor țări interesate, ceea ce înseamnă generare de venituri suplimentare.

Prima utilizare este prevăzută în 2022 la lucrările de pe A1 între Luterbach și Recherswil.

Follow #infotrucker