GreenZoneȘtiri

Emisiile camioanelor ar putea fi eliminate complet până în 2050

Emisiile de gaze cu efect de seră provenite de la camioane și autobuze în Europa ar putea fi eliminate complet până în 2050, arată un studiu aprofundat realizat de T&E.

Cu toate acestea, este necesar ca Uniunea Europeană să stabilească standarde ambițioase privind emisiile de CO2 pentru camioane, să crească cota transportului feroviar de marfă și să adopte noi tehnologii pentru camioane pe bază de electricitate regenerabilă, potrivit raportului lansat de misiunea Norvegiei la Bruxelles.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Tehnicile și strategiile existente care sunt discutate în prezent – cum ar fi standardele UE privind emisiile de CO2 pentru camioane, alături de creșterea ponderii transportului feroviar de marfă ar putea reduce emisiile camioanelor și autobuzelor cu 36% până în 2050, comparativ cu o abordare obișnuită.

Dar, pentru a ajunge la emisii zero până în 2050, camioanele trebuie să fie alimentate cu energie electrică regenerabilă și decarbonizată, se arată în studiu, întrebarea cheie fiind câtă electricitate poate fi folosită pentru autocamioane și autobuze.

Bateriile electrice pentru camioane, autostrăzile electrificate, pilele de combustie cu hidrogen și transformarea energiei solare în combustibil sintetic (PtL) ar putea fi folosite pentru a obține reduceri abrupte de emisii. Însă, deoarece motoarele electrice sunt mult mai eficiente, ar necesita doar 25% din energia regenerabilă necesară de hidrogen și PtL.

Analistul T&E, Carlos Calvo Ambel, spune că “este nevoie de standarde de CO2 pentru camioane pentru a maximiza potențialul camioanelor diesel și a îndeplini obiectivele din 2013 ale Europei privind climatul, dar acest lucru trebuie completat de un semnal clar că producătorii trebuie să investească în tehnologii cu emisii zero.

VEZI ȘI: Olanda ia în calcul taxarea camioanelor în funcție de kilometri parcurși

Comisia are în vedere un mandat pentru vehicule cu emisii zero, astfel că ar trebui să introducă și unul pentru camioane și autobuze, mai spune analistul T&E.

Decarbonizarea camioanelor și a autobuzelor este posibilă, însă doar prin intermediul unor politici ambițioase, cum ar fi standardele emisiilor CO2 pentru camioane și remorcilor, un mandat pentru camioane și autobuze cu emisii zero (ZEV) și adaptarea taxelor rutiere și pe combustibili.

În plus, este necesară o infrastructură care să permită utilizarea energiei electrice în transportul de mărfuri, în timp ce orașele vor avea nevoie de strategii de transport de marfă cu emisii zero.

Tehnologii deja disponibile
Între timp, un raport separat a constatat că vehiculele comerciale grele de marfă europene ar putea fi cu până la 18% mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil și ar putea economisi 5.700 de euro pe an folosind tehnologia deja disponibilă.

Cu toate acestea, piața nu reușește să asigure adoptarea acestor inovații, cum ar fi turbo-compunerea sau turbo-compounding care oferă o economie de combustibil de 3%, instalată în doar 0.24% din camioanele europene. Transportatorii cheltuiesc, în medie, 32.000 de euro pe an pe camion cu combustibil, astfel încât aceste inovații oferă economii semnificative de costuri.

Acest lucru reprezintă un caz clasic de eșec al pieței. Multe tehnologii sunt pe nici 15% din camionele noi. Având în vedere valoarea economiilor oferite, este o rușine să vedem atât de multă inovație rămasă pe raft.

Raportul T&E mai spune că producătorii vând aceste tehnologii mai mult ca opțiuni scumpe, lăsând transportatorii în imposibilitatea de a face față costurilor.

O altă explicație pentru eșecul pieței este sharing-ul de remorci, ceea ce înseamnă că un transportator nu poate beneficia întotdeauna de avantajele inovațiilor de economisire a combustibililor folosite la remorci.

Din aceeași categorie...

Back to top button