BusGreenZone

EMT Madrid a inaugurat o stație de încărcare ultramodernă

EMT Madrid, operatorul de transport public din capitala Spaniei, a inaugurat recent o stație de încărcare ce poate furniza energie la 118 autobuze electrice simultan.

Noua instalație constituie a treia fază a procesului de electrificare a centrului de operațiuni din Carabanchel, care are acum un total de 260 de puncte de încărcare cu electricitate. Noua stație de încărcare a EMT Madrid cuprinde 118 pantografe cu brațe mecanice ce asigură desfășurarea automată a procesului de încărcare.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Instalația mai cuprinde copertine care evită expunerea directă a autobuzelor la vremea nefavorabilă, două transformatoare cu o putere totală instalată de 10 MVA, un sistem inovator de protecție împotriva incendiilor (cu detectoare de gaze, camere termografice și stingătoare de incendiu) și un sistem de generare format din 1.055 de panouri fotovoltaice.

Au fost instalate 40 de încărcătoare de 360 kW, care pot furniza energie pentru unul până la 3 pantografe, permițând încărcarea bateriilor unui autobuz între o oră (la 360 kW) și până la 3 ore (la 120 kW). Toate instalațiile, inclusiv acoperișul fotovoltaic, au capacitatea de a fi monitorizate, ceea ce va permite stației să funcționeze printr-un sistem Smart Charging.

VEZI ȘI: Aplicația 24pay permite și plata biletelor de autocar Bileteria

Bugetul total al investiției, inclusiv încărcătoarele și pantografele, se ridică la 11,3 milioane de euro. Această sumă a fost finanțată în proporție de 90% din fonduri europene, prin PNRR. După a patra fază de electrificare, așteptată a se încheia între sfârșitul acestui an și începutul anului viitor, centrul de operațiuni din Carabanchel va avea în total 320 de puncte de încărcare: 230 prin pantograf inversat și 90 prin cablu.

EMT Madrid are în prezent o flotă de 2.100 de autobuze, dintre care 276 sunt vehicule 100% electrice (13,14%) și restul de 1.824 de unități sunt autobuze alimentate cu gaz natural comprimat (86,86%). Compania își propune ca 25% din flota sa să fie electrificată până în 2025.

În acest scop, EMT Madrid își adaptează toate centrele de operațiuni. În Entrevías se construiește o fabrică de hidrogen verde care va acoperi întregul ciclu al acestui carburant (producție, stocare și distribuție). Centrul de operațiuni Elipa va deveni centrul de referință pentru managementul flotei de autobuze electrice. Fuencarral a demarat un proiect de instalare a unui sistem de automatizare a încărcării autobuzelor electrice cu tehnologia pantografului inversat. Iar în Sanchinarro, centru dedicat până în prezent exclusiv autobuzelor pe gaz, vor fi instalate și încărcătoare cu cablu pentru autobuze electrice.

Din aceeași categorie...

Back to top button