EnBW și ElectReon construiesc o șosea electrificată cu inducție
Concernul din energie EnBW și start-up-ul israelian ElectReon construiesc o șosea electrificată, însă cu sistem de încărcare prin inducție, nu prin linii aeriene de contact.
Concernul din energie EnBW și start-up-ul israelian ElectReon au început lucrările la o șosea electrificată în Karlsruhe, fără linii aeriene de contact, care va permite autobuzelor electrice să se încarce prin inducție.
Pe șoseaua de test va circula un autobuz electric dezvoltat special pentru aceasta, care se va încărca contactless în timp ce rulează în trafic.
Instalația electrică de inducție va fi montată direct în asfalt, iar podeaua autobuzului electric va fi echipată cu sisteme speciale care să preia curentul transmis de bobinele de pe stradă. În momentul în care autobuzul ajunge pe această rută electrificată, sistemul se activează automat și curentul este preluat prin intermediul unui câmp magnetic. Energia captată va fi direcționată direct spre bateria autobuzului.
Ideea celor de la EnBW este de a dezvolta un sistem de transport pasageri urban fără emisii de noxe, care să nu fie limitat la autonomia vehiculelor și la nevoile de încărcare.
VEZI ȘI: Vechiul MAN TGX devine VW Meteor, pe piața din America de Sud
Dacă acest proiect dă rezultatele așteptate, EnBW vrea să continue proiectul și pe autostrăzi pentru transportul rutier de mărfuri. În acest moment, la nivel mondial, există doar două proiecte similare care folosesc tehnologia de la ElectReon.
Wolfram Münch, responsabilul de proiect, a spus că EnBW vrea să termine lucrările la șoseaua electrificată până la finalul acestui an și să înceapă testele în trafic real cu un vehicul electric dedicat transportului de pasageri.
Linia electrificată va lega portul de la Rin din Karlsruher cu centrul orașului.