Este oficial! Șoferii care conduc propriile camioane, nu intră sub incidența salariului minim din Germania

UNTRR: Quo vadis, Uniunea European?

În urma clarificărilor cerute de unii transportatori din Italia, publicația italiană de transport Trasporto Europa a cerut clarificări autorității vamale germane cu privire la aplicarea noilor prevederi privind salariul minim în Germania. Astfel, în răspunsul formulat, autoritatea vamală germană confirmă faptul că, șoferii care conduc propriile camioane (activitate independentă de transport) nu intră sub incidența noilor prevederi privind salariul minim în Germania.

În cazul în care îndepliniți criteriile de șofer independent ce conduce propriul camion, vă recomandăm să aveți toate documentele care atestă acest lucru traduse în limba engleză dacă nu chiar germană, pentru a face față liniștit oricăror controale în trafic.

Este oficial! Șoferii care conduc propriile camioane, nu intră sub incidența salariului minim din Germania

Așa cum InfoTrucker a anunțat la sfârșitul anului trecut, începând cu 1 ianuarie 2015, declarațiile și documentele cu privire la aplicarea salariului minim pentru companiile straine sunt valabile și pentru camioanele aflate în tranzit sau care încărca și descărca în Germania. În răspunsul enunțat publicației italiene, Autoritatea Vamală din Germania confirmă faptul că procedura prevăzută pentru companiile străine care operează în Germania se aplică și la cele de logistică ce dețin camioanele care intră în țară, indiferent de motiv: operațiuni de încărcare sau descărcare sau simplu tranzit.

Care sunt obligațiile pe care trebuie să le îndeplinească în schimb companiile care trimit angajații în Germania? Primul pas, chiar înainte de începerea fiecărei călătorii, compania trebuie să trimită prin fax o declarație la Bundesfinanzdirektion West Köln.

Atenție! Aceasta se completează pe modelul specific scris în limba germană – descarcă de aici. Pentru a va fi mai ușor când completați, puteți descărcați modelul în limba engleză.

Declarația care urmează să fie trimisă prin fax conține datele proprietarului vehiculului companiei, data de începere a transportului și durata acestuia, o adresă la care autoritățile germane pot găsi documentație privind plata conformă legilației actuale a șoferului și testul de plată al salariului minim. Declarația cu privire la plata conducătorului auto este prezentată doar o singură dată, în timpul procesului de înregistrare.

În cazul în care controalele în trafic (pentru care s-au format deja două mii de inspectori), descoperă că n-au fost respectate aceste obligații, conducătorul auto poate primi o amendă de până la 30 de mii de euro. Pedeapsa poate ajunge până la 500 de mii de euro în cazul în care un control arată că societatea nu aplică salariul minim impus în Germania, de 8.5 euro pe oră, plus unele reguli privind orele suplimentare și vacanțe, care sunt explicate pe site-ul Autorității Vamale din Germania.

În cazul în care șoferii vor face mai mult decat un transport sau vor folosi mai multe masini în Germania, pot trimite doar un singur model, care ar trebui să includă activitățile ce vor fi desfășurate la maxim șase luni de la trimitere, după care trebuie să trimită un alt model. Dacă există modificări în activitatea de transport, în comparație cu ceea ce este scris în declarația, nu este obligatoriu de a notifica autoritatea vamală. Pentru fiecare transport, trebuie indicat numele conducătorului auto, data lui de naștere, data de începere și încheiere a călătoriei sale.

În termen de șapte zile de la sfârșitul călătoriei conducătorului auto, compania trebuie să înregistreze începutul și sfârșitul programului de lucru în Germania și ore lucrate. Documentația aferentă poate fi păstrată în afara Germania, cu condiția ca societatea s-o pună la dispoziția autorităților vamale germane dacă i se cere și să fie disponibilă în limba germană. Lipsa, documentației poate atrage o amendă pentru companie de până la 30 mii de euro.

Follow #infotrucker