Patronate și sindicate

ETF contestă excluderea transportului rutier din reforma directivei de detașare

Federația sindicală europeană ETF contestă excluderea transporturlui rutier din reforma directivei de detașare a lucrătorilor.

Chiar dacă Comisia pentru Ocuparea Forței de Muncă și Afacerii Sociale (EMPL) a respins toate încercările de excludere a transportul rutier din reforma directivei de detașare a lucrătorilor, Consiliul EPSCO a decis altceva.

ETF contestă excluderea transportului rutier din reforma directivei de detașare

Acesta este și motivul pentru care ETF contestă acordul încheiat la Luxemburg la 23 octombrie 2017, care exclude transportul rutier de mărfuri din reforma directivei de detașare a lucrătorilor pe plan internațional.

ETF a anunțat lansarea unei mobilizări europene începând cu 20 noiembrie împotriva unor astfel de măsuri în vederea introducerii conceptului de „același salariu pentru aceeași muncă prestată”.

Federația sindicală europeană este surprinsă de faptul că transportul rutier este acum supus unei serii de scutiri, sub rezerva unor compromisuri care ar putea afecta milioane de locuri de muncă.

Deciziile Consiliului EPSCO pot afecta nu numai viața și munca șoferilor profesioniști, ci și viitorul sectorului transportului rutier în ansamblu, afirmă oficialii ETF.

În acest scop, ETF avertizează că întregul Pachet de Mobilitate este pus în pericol, deoarece propunerile sale sociale și de piață sunt extrem de interconectate.

Un sector în care 30% dintre camioanele care fac obiectul controalelor se dovedește că încălca normele UE nu poate fi făcut mai corect și mai atractiv prin alte derogări și scutiri de la lege.

Deciziile vor afecta viitoarele dezbateri instituționale privind cabotajul, companiile de tip letterbox și timpul de conducere și odihnă, în special întoarcerea șoferilor în țara de origine.

VEZI ȘI: Franța nu renunță la aplicarea regulilor de detașare a șoferilor de camion

De exemplu, țările semnatare ale acordului de la Vișegrad solicită scutirea operațiunilor de cabotaj de la aplicarea regulilor de detașare și, în schimb, ar fi de acord cu introducerea nivelurilor de remunerație în transportul rutier.

Această poziție poate perturba foarte mult dezbaterile instituționale deja sensibile privind cabotajul.

Pe de altă parte, excluderea transportului rutier de la prevederile complete privind salarizarea face ca propunerea Comisiei Europene privind întoarcerea șoferilor în țara de origine să fie total ineficientă, deoarece aceasta ar putea însemna că șoferii vor trebui să plătească pentru a se întoarce acasă.

Ca răspuns la îngrijorarea că detașarea lucrătorilor nu poate fi pusă în aplicare în transportul rutier, ETF subliniază faptul că punerea în aplicare este ușoară și că nu generează o povară administrativă.

În acest scop, ETF a făcut o serie de propuneri concrete care câștigă sprijin din partea membrilor Parlamentului European și ai statelor membre.

Printre aceste propuneri, cele mai importante sunt:

– Introducerea timpurie a tahografului „inteligent” ca mijloc de determinare eficientă a locului de muncă temporar al șoferului.
– introducerea unei declarații electronice de detașare, la nivelul UE, care să fie completat pentru fiecare detașare (fiecare șofer și o operațiune), cu acces în timp real al autoritățile de control.

ETF a fost întotdeauna pregătit să se angajeze în discuții constructive cu instituțiile europene pentru a asigura un viitor cadru juridic pentru sectorul menit să restabilească demnitatea profesiei de șofer profesionist.

Obiectivul ETF este de nu mai exista camioane parcate pe autostrăzile din UE, nici șoferi de camion care trăiesc în zone de parcare.

Din aceeași categorie...

Back to top button