Pachet de MobilitateTop News

ETF solicită aplicarea strictă a tuturor reglementărilor din Pachetul de Mobilitate

Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) a lansat o campanie prin care solicită aplicarea strictă a tuturor reglementărilor din Pachetul de Mobilitate.

În 2020, Parlamentul European a adoptat Pachetul de Mobilitate după ani de negocieri intense. ETF a salutat setul mult așteptat de reglementări, despre care spune că sunt o victorie majoră pentru șoferii de camion din Uniunea Europeană și dincolo de aceasta – luând pași semnificativi în direcția îmbunătățirii condițiilor de muncă și a concurenței loiale în acest sector.

ETF solicită aplicarea strictă a tuturor reglementărilor din Pachetul de Mobilitate

De la adoptarea sa, componentele Pachetului de Mobilitate au început să intre în vigoare, dar implementarea și punerea în aplicare au rămas în urmă. Însă fără aplicarea adecvată, drepturile câștigate cu greu nu vor depăși îndrumările și recomandările, este de părere Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF).

Pachetul de Mobilitate are componente separate care au termene limită diferite pentru transpunere de către statele membre. Noile reglementări privind regulile privind timpul de conducere și odihnă care asigură sănătatea și siguranța șoferilor sunt în vigoare din 20 august 2020.

Cu toate acestea, ETF este dezamăgit de lipsa implementării.

Acțiunile de control privind respectarea legislației din 2021 arată că aproape unul din trei camioane a încălcat reglementările în transportul rutier. Exacerbată de pandemie și de criza lanțului de aprovizionare, încălcarea reglementărilor sociale în sectorul transportului rutier indică faptul că drepturile și siguranța șoferilor de camion sunt subordonate cerințelor pieței.

Nerespectarea regulilor și reglementărilor nu va face decât să agraveze deficitul de șoferi, rezultând o înrăutățire a condițiilor din sectorul de transport rutier, spune ETF.

În plus, numărul deceselor rutiere în 2019 arată că vehiculele grele de marfă reprezintă cea mai mare cauză a decesului pentru ocupanții automobilelor, ceea ce face din această problemă o amenințare majoră pentru siguranța rutieră.

„Combaterea oboselii șoferului prin îmbunătățirea condițiilor de muncă este singurul răspuns adecvat la aceste constatări”, spune ETF.

VEZI ȘI: Comisia Europeană a lansat portalul pentru declarațiile de detașare ale șoferilor

Pe 2 februarie vor începe să se aplice noile reguli de detașare, care vor combate condițiile proaste de salarizare și de muncă, una dintre principalele cauze a lipsei de șoferi, conform ETF. Detașarea este unul dintre domeniile cheie prin care controlul și reglementarea strictă pot aborda în mod direct problemele cheie în transportul rutier, precum dumpingul salarial și concurența neloială.

Astfel, „oile negre” din industria de transport rutier nu ar mai avea un avantaj față de companiile care acționează într-o manieră responsabilă social.

Statele membre trebuie să-și intensifice și să-și accelereze eforturile pentru a supraveghea punerea în aplicare cuprinzătoare a noilor reguli de detașare.

Prin campania pentru aplicare Pachetului de Mobilitate, secțiunea de transport rutier a ETF solicită statelor membre, operatorilor și Comisiei Europene să se asigure că noile reguli privind detașarea sunt puse în aplicare în mod eficient și fără întârziere.

Campania va coordona acțiuni și activități între ETF, afiliați, precum și alte organizații și autorități pentru a îndemna statele membre să ia măsuri, să armonizeze măsurile de implementare și să apere drepturile șoferilor.

Din aceeași categorie...

Back to top button