Statele membre cer intensificarea aplicării legii și introducerea unor programe de reabilitare pentru șoferii prinși la volan sub influența alcoolului.
Un raport al CE privind siguranța rutieră arată că, la nivelul Uniunii Europene se înregistrează anual peste 5000 de decese ce au drept cauza consumul de alcool la volan.
Astfel, pentru a reduce numărul deceselor rutiere cauzate de consumul de alcool, Consiliul de European de Siguranță în Transport (ETSC), propune montarea obligatorie de aparate etilotest pe camioane, van-uri și autocare noi, respectiv adaptarea lor pe vehiculele utilizate de șoferii prinși în mod repetat la volan sub influența alcoolului.
Într-un pachet major de siguranță rutieră anunțat luna trecută, guvernul francez a declarat că toți șoferii prinși în mod repetat la volan sub influența alcoolului vor fi obligați să-și instaleze în vehicul un dispozitiv de măsurare a concentrației de alcool din aer expirat, care împiedică pornirea motorului în cazul în care șoferul nu trece testul.
De asemenea, toate autocarele noi vândute în Franța vor trebuie să aibă instalate aparate etilotest.
În septembrie 2017, Austria a lansat un program național de reabilitare pentru șoferii prinși băuți la volan, care le oferă acestora opțiunea de a instala în vehicul un aparat etilotest pentru a mai putea conduce înainte de expirarea întregului termen de interzicere a condusului.
VEZI ȘI: Renault Trucks a lansat aplicația mobilă Optifleet
Belgia, Danemarca, Finlanda, Olanda, Polonia și Suedia au introdus programe similare ca majoritatea statelor americane.
ETSC afirmă că programele s-au dovedit a fi printre cele mai eficiente măsuri pentru combaterea consumului de alcool la volan și ar trebui să fie extinse în întreaga Uniune Europeană.
Într-o revizuire a regulamentului privind siguranța vehiculelor de către Comisia Europeană, așteptată în mai 2018, ETSC solicită montarea unei interfețe electronice standard pentru toate vehiculele noi pentru a facilita instalarea unui aparat etilotest atunci când acest lucru este impus de lege.
Raportul evidențiază, de asemenea, progresele înregistrate de țările din UE, printre care Estonia, Letonia și Danemarca, unde decesele atribuite conducerii sub influența alcoolului au scăzut mai repede decât alte decese rutiere.
În Estonia, decesele cauzate de consumul de alcool a scăzut cu 90% în ultimul deceniu, datorită celui mai ridicat nivel de testare a concentrației de alcool din aer expirat din UE și introducerii unei limite de toleranță a concentrației de alcool din sânge (BAC) pentru toți șoferii de 0.2 g/l.
Vă reamintim că pe 1 februarie 2018, pe pagina de Facebook a publicației noastre am creat un sondaj de opinie în care v-am întrebat dacă sunteți de acord cu echiparea standard a camioanelor cu aparat etilotest.
Din totalul celor 308 voturi, peste 90% au fost de acord cu montarea unor astfel de aparate la bord.
Ați fi de acord ca pe viitor camioanele să fie echipate standard cu etilotest? #sigurantarutiera #dontdrinkanddrive #infotrucker
Posted by Infotrucker on Thursday, February 1, 2018