Știri

Euro 7: S-a adoptat metoda de măsurare a emisiilor de la anvelope

Grupul de lucru WP.29 al UNECE reunit la finalul săptămânii trecute a adoptat metoda de măsurare a emisiilor prin abraziune de la anvelope, necesară pentru a definitiva adoptarea standardelor europene Euro 7 și VII.

Când au fost adoptate noile standarde Euro 7 și VII, o parte dintre măsurile adoptate, inclusiv cele legate de emisiile generate de anvelope, nu depindeau de Uniunea Europeană, ci de UNECE (forum mondial pentru armonizarea regulamentelor privind automobilele ce funcționează sub egida ONU).

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Întâlnirea grupului de lucru WP.29 de la 9 februarie a adoptat un prim set de propuneri, pentru anvelopele de autoturisme, definitivând protocoalele de măsurare. Astfel se va evolua performanța fiecărei anvelope de pe piață.

Măsurătorile se vor efectua în aer liber, pe drumuri reale publice, dar limitele vor fi definite pentru a asigura condiții de test reproductibile și comparabile. Convoiul va include 4 vehicule: primul echipat cu anvelope referință, iar următoarele trei cu anvelopele ce trebuie evaluate.

VEZI ȘI: Standardul Euro VII, amânat pentru camioane pentru 2031

Ciclul de testare va dura 8.000 km, timp în care șoferii vor schimba vehiculele la fiecare 500 km. În primă fază vor fi testate 200 de referințe de anvelope. Odată ce vor exista suficiente cunoștințe despre piață se va decide ce limite trebuie impuse pentru anvelopele de autoturisme (C1). Propunerea și limitele evaluate vor deveni apoi metodologie de referință pentru regulamentul Euro 7.

Producătorii vor avea termene extrem de scurte pentru a-și adapta anvelopele la noile cerințe. Metodele de măsurare pentru anvelopele de utilitare ușoare (C2) vor fi adoptate în 2026, cu termen de aplicare 2028, iar pentru cele ale vehiculelor grele (C3) în 2027, cu termen de aplicare în 2030.

Din aceeași categorie...

Back to top button