Europa testează un sistem de cuplare automată digitală a vagoanelor
Sistemul de cuplare automată digitală (DAC) a vagoanelor își propune să revoluționeze transportul feroviar de marfă în Uniunea Europeană. Testul are ca scop pregătirea noului sistem DAC pentru a fi introdus în toată Uniunea Europeană.
Unui tren de marfă echipat cu un sistem de cuplare automată digitală a pornit într-o demonstrație europeană pe calea ferată, care se va încheia până la finalul lui 2022.
În ultimele luni, au fost efectuate teste de rulare pe diferite legături feroviare din Germania, iar testele de cuplare au fost efectuate în stațiile de triaj.
Trenul echipat cu noul sistem de cuplare automată digitală va circula mai întâi din Germania către Austria și apoi către Elveția, urmat de alte țări din Uniunea Europeană. Pe parcursul călătoriei sale, trenul va fi testat în situații care nu pot fi regăsite în Germania. Acestea includ pante mai abrupte, curbe mai strânse sau condiții climatice diferite.
Proiectul de cercetare aparține unui consorțiu format din șase companii (DB Cargo, SBB Cargo și Rail Cargo Austria, Ermewa, GATX Rail Europe și VTG) și este finanțat de Ministerul Transporturilor din Germania (BMDV) cu 13 milioane de euro.
Ce este și care sunt avantaje sistemului DAC
Sistem de cuplare automată digitală (DAC) este o parte esențială a digitalizării trenurilor de marfă, care reprezintă cheia îmbunătățirii competitivității transportului feroviar în raport cu cel rutier.
VEZI ȘI: GEODIS a inaugurat o nouă conexiune RO-LA între Franța și Italia
Sistemul DAC face posibilă cuplarea automată a vagoanelor de marfă, fără intervenție manuală, inclusiv a sistemul de frânare al acestora. Pentru prima dată, vagoanele de marfă vor fi echipate cu linii continue de energie și date.
De asemenea, acesta permit procese automate de manevră mai rapide, crescând semnificativ capacitatea de manipulare în terminalele intermodale. În plus, sistemul permite trenuri de marfă mai lungi și mai grele, care pot călători cu viteze mai mari decât înainte, sporind capacitatea rețelei feroviare.