Pachet de MobilitatePatronate și sindicate

Europarlamentarilor români li se solicită contestarea Pachetul de Mobilitate în Comisia TRAN

UNTRR solicită europarlamentarilor români să conteste Pachetul de Mobilitate în cadrul votului din Comisia TRAN, respectiv la Curtea Europeană de Justiție.

Astăzi, 21 ianuarie 2020, Comisia TRAN a Parlamentului European are pe agendă votul asupra acordului provizoriu rezultat în urma trialogului pentru cele trei dosare cheie ale Pachetului de Mobilitate, respectiv:

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

– Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier, respectiv propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere. Raportoare: Kateřina Konečná (GUE/NGL)

– Modificarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor. Raportoare: Henna Virkkunen (PPE)

– Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă în vederea adaptării lor la evoluțiile din sector. Raportor: Ismail Ertug (S&D)

UNTRR solicită europarlamentarilor români contestarea în cadrul Comisiei TRAN a acordului din trialog privind Pachetul de Mobilitate, prin care ”firmele de transport rutier din România sunt excluse din piața europeană de transport.” De asemenea, le cere acestora să realizeze demersuri pentru contestarea acestuia la Curtea Europeană de Justiție.

”La 13 ani de la integrarea în Uniunea Europeană, firmele românești sunt total excluse de pe piața europeană, țările vestice ne preiau forța de muncă, iar economia României va fi aruncată într-o lungă perioadă în recesiune. În mod paradoxal, la 13 ani de la integrarea în UE, diferențele dintre transportatorii rutieri români și cei din Vestul Europei sunt tot mai mici, însă percepția este din ce în ce mai negativă din partea vesticilor, în principal din cauza cotei de piață câștigate de transportatorii rutieri români în ultimii 13 ani”, scrie în comunicatul de presă.

VEZI ȘI: 100 mil. de euro pentru crearea de noi locuri de parcare pentru camioane în Germania

UNTRR atenționează că adoptarea Pachetului de Mobilitate în forma actuală ”va legaliza conceptul de Europa cu două viteze, iar prin aceste măsuri restrictive, Uniunea Europeană (UE) este auto-condamnată la reducerea competitivității în context global.”

Uniunea mai spune că ”legalizarea segregării economice în Uniunii Europene a început cu Pachetul de Mobilitate și cel mai probabil va continua și în alte domenii și industrii.”

UNTRR spune că ”cele 3 dosare cuprinse în Pachetul de Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vest reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul Uniunii Europene.”

”Prin măsurile extrem de restrictive adoptate în trialogul din 11 decembrie 2019 de către Președinția Finlandeză a Consiliului de Transport UE, Parlamentul European și Comisia Europeană, România, Bulgaria și Lituania vor fi cele mai afectate de prevederile aprobate în Pachetul de Mobilitate, eliminând transportatorii din aceste țări din piața europeană de transport rutier și astfel împing firmele și șoferii să migreze în vest”, mai spune UNTRR.

Cu un total de 5.144 miliarde de euro în 2018, transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, generând aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de 22 miliarde de euro.

În perioada 2013-2018, exportul de servicii realizat de ramura transportului rutier s-a dublat, de la 2.58 miliarde euro în 2013 la 5.144 miliarde euro în 2018.

Cu firmele de transport rutier românești excluse de piața europeană de transport din cauza Pachetului Mobilitate 1, deficitul de cont curent se va adânci la peste 14 miliarde de euro (peste 7% din PIB), iar impactul asupra cursului de schimb euro/leu și asupra inflației va fi major, afirmă UNTRR.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button