Patronate și sindicate

Evolutia discutiilor privind regimul diurnelor acordate soferilor profesionisti

Pe 10 iunie 2015, transportatorii și autoritățile s-au întâlnit la sediul Ministerului Muncii pentru a discuta despre regimul diurnelor acordate soferilor profesionisti.

Asociatiile transportatorilor au facut o prezentare pe scurt a evenimentelor care au condus la toata aceasta discutie inceputa in decembrie 2014.

Evolutia discutiilor privind regimul diurnelor acordate soferilor profesionisti

Reprezentantii Ministerului au prezentat ca solutie pentru rezolvarea problemei transportatorilor un proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, proiect aflat la prima citire in dimineata zilei de 10 iunie 2015.

Dupa aproximativ o ora de dezbateri, reprezentantii transportatorilor s-au retras la sediul Ernst & Young, unde, alaturi de consultantii, au redactat o propunere de adaugare a unui articol (in doua variante) la OUG, astfel incat, lucratorii mobili din transporturi sa fie exclusi din cadrul de aplicare al proiectului de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale.

Propunerea a fost supusa avizului tuturor reprezentatilor de asociatii iar in cursul dupa-amiezii, incepand cu ora 16.30, a fost programata o noua runda de discutii la sediul MMFPSPV, pentru clarificarea modului in care ar urma sa fie transpusa propunerea transportatorilor in proiectul de OUG. Din partea carausilor, la aceasta a doua intalnire a participat Decebal Popescu si consultantul Ernst & Young, Dan Paulopol-Necula.

La solicitarea expresa a reprezentantilor Ministerului Muncii, Decebal Popescu, Director General al companiei de transport Cartrans, a prezentant in mod detaliat cum se desfasoara o operatiune de transport intra-comunitar, care sunt atributiile si resposabilitatile soferului, care este natura relatiei dintre transportator si lantul beneficiarilor serviciilor de transport (expeditor, destinatar, integrator logistic etc), precum si diferentierea, in viziunea transportatorilor, dintre drepturile ce trebuie acordate acestei categorii de personal si cele acordate de agentii de munca temporara.

La finalul intalnirii s-a ajuns la o forma a articolului agreata de comun acord de cele doua parti, urmand ca aceasta sa fie propusa spre avizare Secretarului de Stat din MMFPSPV precum si a celorlalte directii din cadrul ministerului.

Luni, 15 iunie 2015, Eduard Corjescu, Director al Directiei Generale Juridice si Contencios, s-a intalnit cu reprezentantii Ministerului Finantelor pentru a solicita si opinia lor asupra formei finale a proiectului de Ordonanta de Urgenta, astfel incat prin avizul acestora din urma, problema interpretarii reglementarilor legale sa fie clarificata definitiv iar proiectul sa intre pe fluxul de adoptare de catre Guvern.

Stadiul proiectul de ordonanta, urma sa fie comunicat in cursul zilei de astazi, 16 iunie 2015, la sedinta regulata de lucru pe care Guvernul Romaniei trebuia s-o aiba cu membrii Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei, o structura de reprezentare a companiilor si bancilor cu capital romanesc si strain, initiata pentru a discuta despre dezvoltarea pietei de capital, impozitare, educatie, agricultura, antreprenoriat si alte modificari legislative cu impact pentru mediul de afaceri, din care fac parte Consiliul Investitorilor Straini (CIS), Romanian Business Leaders (RBL), AmCham (Camera de Comert Romano-Americana) si Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR).

Interesele transportatorilor romani in cadrul Coalitiei sunt reprezentate de Decebal Popescu, membru in comisia („task-force”) Transport si Infrastructura din partea RBL.

Din partea MMFPSPV a participat o echipa condusa de Eduard Corjescu, Director al Directiei Generale Juridice si Contencios, alaturi de care s-au mai aflat Gabriela Radu, Inspector General de Stat adjunct Relatii de Munca – Inspectia Muncii, Florina Moscovici, Consilier Juridic in cadrul Directiei Generale Juridice precum si alti functionari din cadrul ministerulului implicati in subiectul „reglementarea diurnei”.

Din partea transportatorilor, a participat o echipa condusa de Decebal Popescu, alaturi de care s-au aflat Adrian Pop (APTE 2002), Radu Dinescu (UNTRR), Augustin Hagiu (FORT), Roxana Ilie (UNTRR), Petrica Horga (consultant APTE 2002), sustinuti de Dan Paulopol-Necula (avocat Ernst&Young) si Liliana Dranca (avocat PeliFilip), precum si consultanti contractati de APTE 2002.

Din aceeași categorie...

Back to top button