Economic

Exporturile românești către Europa susținute de industriile auto și electronică

Exporturile românești susținute în mare parte de industriile auto și electronică, unde există o cerere mai ridicată pentru transport către Europa.

Potrivit datelor interne DSV Road, în primele luni din an, segmentul de export de mărfuri, în special din industriile auto și electronică, a înregistrat o creștere ușoară față de aceeași perioadă a anului trecut.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Printre cele mai exportate produse din industria auto au fost autovehiculele și componentele auto. În ceea ce privește industria electronică, exporturile de echipamente electronice de consum la componente IT și echipamente industrial au cunoscut o creștere semnificativă în ultima perioadă, consolidând poziția României pe harta exporturilor europene.

O tendință de creștere se remarcă și în agricultură, fiind exportate cereale, legume și fructe, dar și utilaje agricole. Alte tipuri de produse care merg la export sunt materiale plastice și din cauciuc, produsele textile, metale și articole din metale.

Piața pe care România exportă cel mai mult continuă să fie, în ultimii ani, Germania, urmată de Italia, Ungaria și Franța, conform datele INS. În 2022, valoarea exporturilor către aceste state a fost de aproape 40 de miliarde de euro, mai arată datele oficiale.

În afară de piețele cu tradiție către care afacerile din România exportă cel mai mult, au intrat pe harta exportului și țări ca Polonia și Bulgaria, interesate de produsele românești. Foarte important este că piața se dezvoltă din ce în ce mai mult și harta exportului pentru România se lărgește tot mai mult, astfel încât numărul de IMM-uri care trimit produse în afara granițelor este tot mai mare. IMM-urile românești transportă între 2.000 și 5.000 de tone de mărfuri lunar, fiind efectuate, în medie, 900 de transporturi pe lună, declară Daniel Babii, Business Development Director în cadrul DSV Road.

Pe fondul creșterii exportului, crește și cererea pentru transportul de tip grupaj, preferat pentru flexibilitatea de a transporta cantități diferite, între 30 kg și 3.000 kg, fără obligația închirierii unui camion întreg. Grupajul este preferat și pentru posibilitatea de a reduce cheltuielile de transport cu până la 80%. Acesta este urmat de transportul intermodal, prin folosirea combinată a trenului și a camionului, și a celui full truck load, cu încărcări complete.

VEZI ȘI: Acestea sunt valorile reale de consum ale camioanelor electrice Designwerk

De altfel, un interes crescut al IMM-urilor este și pentru soluția de Green Transport, acestea urmând trendul companiilor multinaționale cu programe de sustenabilitate și strategie ESG de a opta pentru transport de mărfuri pe bază de biocombustibil.

Totodată, clienții apelează la analiza impactului asupra mediului prin mărfurile transportate, spune DSV Road, care are ca obiectiv reducerea cu până la 40%a cantității de emisii CO2 până în 2030, inclusiv în România, una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez.

De altfel, la nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finanțare în valoare totală de 1 miliard de coroane daneze (peste 134 milioane euro), din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului în România.

Pentru 2024, compania DSV Road estimează o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 80 de milioane de euro datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal.

Din aceeași categorie...

Back to top button