Farmaceutice transportate cu Scania R 450 Hybrid cu pantograf

Farmaceutice transportate cu Scania R 450 Hybrid cu pantograf
Grupul Merck a inclus în flota sa de camioane un Scania R 450 Hybrid cu pantograf, care va utilizat în transportul de farmaceutice pe secțiunea electrificată de pe A5, din Germania.

Grupul farma Merck, din Darmstadt, a preluat de la constructorul Scania un camion Scania R 450 Hybrid cu pantograf, pe care-l va utiliza, începând din data de 3 iulie, pe secțiunea electrificată de pe A5, din Germania.

Farmaceutice transportate cu Scania R 450 Hybrid cu pantograf

Acțiunea face parte din Proiectul Elisa care promovează o mobilitate electrică în rândul transportatorilor rutieri pe autostrăzile electrificate din Germania.

Prima companie care s-a înscris în acest proiect de test, pentru a verifica eficiența liniilor electrificate de pe autostradă cu un camion cu pantograf, a fost transportatorul Schanz, din Ober-Ramstadt. Ulterior s-a alăturat și companiile Bode, respectiv Meyer, din Friedrichsdorf, și Contargo.

Merck este a cincea companie care va testa un camion cu pantograf în Germania.

Merck Group a programt trei transporturi pe zi între Darmstadt și Frankfurt cu noul camion, ceea ce înseamnă că de 6 ori pe zi va fi folosit pantograful. Pe această rută grupul Merck are o flotă de 13 camioane.

VEZI ȘI: Elveția ar putea interzice efectuarea repausului săptămânal în cabină

Pe A5 există în acest moment două zone electrificate, cu o lungime de 5 kilometri, lucrările la acest proiect începând în urmă cu un an. Proiectul de test cu cele cinci companii de transport și logistică se va desfășura până la sfârșitul anului urmând ca în fiecare lună să fie analizată eficiența camionului cu pantograf, comparativ cu celelalte vehicule din flotă.

În paralel se va lucra în continuare la electrificarea autostrăzii pentru a lungi cele două segmente de 5 kilometri, urmând ca toate informațiile să fie analizate la nivel național. Autoritățile germane vor decide apoi care sunt direcțiile pe care se va merge pentru reducerea emisiilor de noxe în transportul rutier de mărfuri.

Un alt test similar se desfășoară pe A1, în Schleswig-Holstein, unde compania Bode folosește deja un camion cu pantograf. Următorul test va începe în luna august în zona Murgtal, din Baden-Württemberg.

Follow #infotrucker