
Între 2021 și 2023, camioanele Fercam alimentate cu HVO au parcurs peste 9 milioane de kilometri și au redus emisiile de CO2 cu peste 10.000 de tone.
Fercam a început să utilizeze motorina HVO în decembrie 2021, atunci când și-a montat propria stație de alimentare la Bolzano. Confruntându-se cu lipsa stațiilor publice de HVO, Fercam a limitat utilizarea camioanelor alimentate cu HVO la rute care permiteau întoarcerea în Bolzano în aceeași zi.
Inițial, costurile ridicate ale HVO în comparație cu motorina tradițională au reprezentat o provocare financiară, potrivit directorului general Hannes Baumgartner. Totuși, pe parcursul a doi ani, investiția a început să dea roade.
Progresul industriei și experiența acumulată, alături de scăderea prețului HVO – de la dublul prețului motorinei fosile în 2021 la un supliment de doar 20 de cenți în 2023 – au contribuit la succesul inițiativei.
VEZI ȘI: Franța: Închisoare și 30.000 de euro amendă pentru neîntoarcerea șoferilor acasă la 4 săptămâni
Cert este că toate acestea au împins mai departe procesul de testare, care s-a extins de la două vehicule la mult mai multe. Astfel, până la finalul anului 2023, Fercam a înregistrat o reducere a emisiilor de CO2 de 10.289.334 kg, echivalentul a 80,47% pentru 9.182.487 km parcurși cu HVO.
În primele două luni ale anului 2024, flota HVO a Fercam a parcurs deja peste 3 milioane km, accentuând și mai mult reducerea emisiilor de CO2. Aceste realizări au motivat compania să planifice conversia treptată a unei părți semnificative din flota sa la HVO, continuând astfel angajamentul său pentru sustenabilitate.