Fercam va utiliza IVECO Stralis NP 460 cu LNG pe ruta Verona – München

Fercam va utiliza IVECO Stralis NP 460 alimentate cu LNG pe ruta Verona – München
Compania italiană de transport Fercam a traversat în premieră Alpii cu 12 camioane IVECO Stralis NP 460 alimentate cu LNG.

Compania Fercam cu sediul în Bozen a achiziționat 12 modele IVECO Stralis NP 460 alimentate cu gaz, pe care le va utiliza pe ruta Verona – München, traversând Pasul Brenner, scrie eurotransport.de.

Fercam va utiliza IVECO Stralis NP 460 cu LNG pe ruta Verona – München

Astfel, Fercam este astfel prima companie care folosește camioane alimentate cu LNG în transportul internațional de mărfuri.

Acest lucru a devenit posibil și după deschiderea unei benzinării în care este posibilă alimentarea cu LNG la Sterzing, în Tirolul de Sud, care se află fix pe ruta parcursă de camioanele Fercam.

Compania italiană de transport și logistică folosea deja vehicule alimentate cu gaz pe drumurile din Spania, dar ținând cont de motorizările mici, de doar 330 CP, utilizarea acestora era limitată doar pe rute fără diferențe mari de nivel, principala zonă de transport fiind pe coasta de sud a Spaniei, între Barcelona și Sevilla.

Oficialii Fercam sunt de părere că folosirea unor camioane alimentate cu LNG are mai multe avantaje, în special în ceea ce privește protecția mediului înconjurător, dar și a costurilor de transport.

Acest tip de vehicule au emisii de carbon mult mai mici și, în același timp, motorul este mult mai silențios decât unul diesel. Astfel poluarea fonică pentru locuitori, în special pe noapte, scade considerabil.

VEZI ȘI: Franța va majora numărul camerelor radar tip „turelă” începând cu 2019

În afara camioanelor cu gaz natural, Fercam are în flotă și modele Fuso Canter complet electrice și este una dintre primele companii de transport care a comandat camioane electrice Tesla.

Din punctul de vedere al poluării fonice și a protecției mediului înconjurător zona din Alpi, pe ruta Verona – München, este una foarte sensibilă în zona Tirolului de Sud (Austria), iar folosirea unor astfel de vehicule poate fi o soluție.

Astfel, reprezentanții Fercam solicită restricții mai lejere sau chiar înlăturarea lor completă în ceea ce privește transportul de noapte în această zonă.

„Aceasta ar fi o soluție excelentă pentru toți cei din branșă și ar putea atrage noi investiții majore în zonă” a mai spus Baumgartner, făcând referire și la faptul că în Germania au fost scoase temporar, pe o perioadă de doi ani, taxele pentru camioanele pe gaz și cele electrice.

Follow #infotrucker