Fiecare al 5-lea șofer de camion nu respectă distanța minimă între vehicule

Fiecare al cincilea șofer de camion nu respectă distanța minimă între vehicule
O acțiune a Auto Club Europa din Germania a evidențiat că fiecare al cincilea șofer de camion nu respectă distanța minimă între vehicule.

Joi, 17 septembrie, reprezentanții Auto Club Europa au organizat o acțiune prin care au controlat în ce măsură șoferii de camion păstrează distanța minimă între vehicule, aceasta fiind una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor petrecute pe A6.

Fiecare al 5-lea șofer de camion nu respectă distanța minimă între vehicule

Acțiunea s-a desfășurat pe A6 în zona podului din Öhringen și nu a fost făcută în colaborare cu poliția. Reprezentanții Auto Club Europa (ACE) vor să demareze o campanie de conștientizare a riscului la care se expun șoferii de camion nerespectând distanța minimă, după ce anul acesta cele mai multe accidente în care au fost implicate camioane s-au petrecut din această cauză.

În două ore, reprezentanții ACE au notat 1.252 de camioane care au trecut prin această zonă, 23% dintre șoferi nerespectând distanța minimă între vehicule. Conform legislației, la o viteză de peste 50 km/h distanța minimă ar trebui să fie de 50 de metri. Conform raportului, de cele mai multe ori distanța dintre vehicule era chiar mai mică de 20 de metri. Această zonă înregistrează un tranzit mare de camioane din Europa de Est.

Conform cifrelor publicate de ACE, în 2019 au fost 488 de accidente pe autostradă în care un camion a lovit o mașină din spate care era oprită într-o coloană, s-au care circula mai încet din cauza ambuteiajelor.

În 44 dintre cazuri și-au pierdut viața 45 de persoane, în 34 dintre cazuri un camion a lovit o mașină de persoane, accidentele soldându-se cu 8 morți, și în 410 cazuri au fost accidente între camioane soldate cu persoane rănite. Conform aceluiași raport, doar în primele șase săptămâni din 2020 au murit șase șoferi de camion. În 2018, pe A6 între Sinsheim și  Mannheim s-au înregistrat 281 de accidente, media fiind acum de peste unul pe zi.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz GenH2, primul camion cu hidrogen a lui Daimler Trucks

Conform raportului ACE, în 27% din cazuri cauza accidentului este nepăstrarea distanței minime. În 19% este vorba de depășiri ilegale, iar în 34% din cazuri șoferul este distras de faptul că vorbește la telefon sau are alte activități la volan.

Confor legislației, din 2015 toate camioanele noi trebuie să fie echipate cu sistem de asistență la frânarea de urgență, dar reprezentanții ACE spun că cei mai mulți șoferi circulă cu acest sistem dezactivat.

Reprezentanții ACE vor efectua aceleași controale pe tot parcursul acestui weekend în puncte importante de tranzit ale camioanelor, după care vor prezenta raportul oficial autorităților din Ministerul Transportului și Poliției. Începând din luna octombrie, ACE va demara și o campanie de siguranță rutieră în care vor fi implicate autoritățile regionale și poliția rutieră din fiecare land.

Follow #infotrucker