Fii responsabil în trafic și ajută la formarea culoarului unic de salvare

Fii responsabil în trafic și ajută la formarea culoarului unic de salvare

Deși în Germania legea culoarului unic de salvare în caz de urgență este în vigoare din 1971, în 80% din cazuri șoferii nu o respectă nici astăzi.

Conform unui raport al Crucii Roșii Germane (DRK), culoarul de salvare nu funcționează în 80% din cazuri și e nevoie de o conștientizare mai mare din partea șoferilor care trebuie să înțeleagă că acțiunile lor pot salva vieți omenești.

Blocaj în trafic pe autostradă. O intervenție a forțelor de urgență este de cele mai multe ori imposibilă. Unii șoferii întorc chiar în locuri nepermise pentru a nu mai sta în coloană punând atât viața lor, cât și pe a celorlați în pericol.

Alții nu fac nimic și încurcă circulația având mașina oprită chiar în fața vehiculelor de intervenție, iar alții stau gură cască și fac poze.

În Germania, legea culoarului unic de salvare în caz de urgență a fost aprobată în 1971, dar Crucea Roșie Germană (DRK) spune că în 80% din cazuri aceasta nu se respectă.

Nici măcar semnalele acustice și luminoase nu funcționează: în 20% din cazurile evaluate, șoferii nu au reacționat deloc și au împiedicat astfel o intervenție rapidă la locul accidentului, ceea ce poate fi crucial pentru cei răniți în accidente rutiere.

În Germania, formarea culoarului unic de salvare în caz de urgență este obligatorie conform articolului 11,  alineatul 2, din Codul Rutier. Iar manevra este simplă: mașinile de pe banda stângă trag spre stânga, toate celelalte vehicule sunt orientate spre dreapta.

Cel mai important este să și anticipezi lucrurile și în momentul în care traficul încetinește să te poziționezi cât mai aproape de partea care să asigure apoi culoarul de intervenție. E important să păstrezi și o distanță suficient de mare față de mașina din față pentru a avea spațiu de manevră.

VEZI ȘI: Germania va intensifica controalele la frontieră pentru a combate traficul de persoane

În Austria, Elveția, Luxemburg și Slovenia, la fel ca în Germania, e obligatoriu să formezi acest culoar de intervenție, în Franța și Spania șoferii trebuie să ofere vehiculelor de urgență posibilitatea de a trece spre locul accidentului, iar în Olanda și Italia nu există de exmeplu reglementări speciale.

În SUA și Canada, legea cunoscută sub numele de „Move Over Law” reglementează modul de a răspunde în cazul unui accident în trafic.

Se precizează că fiecare șofer, dacă este posibil și în siguranță, trebuie să treacă pe o bandă secundară și să încetinească. În cele mai multe cazuri, șoferii ar trebui să conducă cu 24 până la 32 km/h (15 – 20 mph/h) mai puțin decât viteza maximă specificată.

Doar în districtul Columbia din SUA și în Yukon, în Canada, nu există această lege. În China, formarea unei căi de salvare nu este definită legal. Potrivit specialistului DEKRA în siguranța traficului Yu Wang, forțele de aici trebuie să se bazeze pe atenția șoferilor.

Pentru a-i educa pe șoferi să formeze culoarul unic de salvare pentru serviciile de urgență și vehiculele de asistență, în Germania și Austria există numeroase semne și marcaje care atrag atenția șoferilor că trebuie să facă asta și cum să o facă.

În plus, în Germania, din octombrie 2017, sunt impuse amenzi mai mari pentru cei care obstrucționează calea de acces, ceea ce ar trebui să-i determine pe șoferi să respecte regulile.

Poate că n-ar fi rău ca și în România să preluam această metodă de formare a culoarului unic de salvare, cu tot cu sancțiunile aferente. Așa, vom vedea mai puține vehicule de urgență blocate în trafic și mai puțini șoferi care se înghesuie să tragă pe partea dreaptă a drumului, atunci când acesta are două sau mai multe benzi, pentru a elibera calea salvatorilor.

Conceptul MEDIAN AMB
În viitor, vehiculele alternative de salvare ar putea fi o soluție pentru a ajuta mai rapid persoanele rănite într-un accident rutier.

Astfel, patru designeri sud-coreeni (Hong Seonghwan, Lee Hyungtaek, Lee Taekkyung, Song Yoojin), au prezentat conceptul unui vehicul numit MEDIAN AMB care să se deplaseze pe glisierele aflate pe mijlocul autostrăzii. Astfel, indiferent de trafic timpul de intervenție s-ar scurta foarte mult, iar în vehicul este suficient loc pentru medici și cei răniți.

Ușile culisante ar permite intervenția pe oricare dintre părțile drumului, iar ideea a fost premiată cu Red Dot Design Concept Award 2018. Acum mai rămâne de văzut cât de repede se poate pune în practică.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.