Finanțare europeană pentru autostrada M4 care leagă Budapesta de România

Finanțare europeană pentru o nouă secțiune a autostrăzii M4 care leagă Budapesta de România

Comisia Europeană va investi 265 de milioane de euro din Fondul de Coeziune pentru construcția unei noi secțiuni a autostrăzii M4, care leagă Budapesta de România.

Construcția noii secțiuni a autostrăzii M4 din Ungaria va scurta călătoria din Budapesta până la frontiera cu România cu aproximativ o oră pentru camioane și două pentru vehicule personale.

În prezent, un camion parcurge distanța dintre Borș și Budapesta în aproximativ 4 ore și jumătate. După finalizarea noii secțiuni a autostrăzii M4 acesta va parcurge aceeași distanță în aproximativ 3 ore și jumătate.

Prin legarea celor două țări vecine, acest nou proiect al Politicii de Coeziune va stimula economiile regionale și locale, respectiv va ajuta turismul dintre cele două state, dar nu numai.

VEZI ȘI: Extinderea rețelei de drumuri supuse taxării din Germania va afecta aprox. 140.000 de camioane

Maghiarii și românii vor fi primii beneficiari ai acestui proiect, cu o conexiune mai rapidă și mai sigură între Budapesta și București, dar în cele din urmă toți cetățenii europeni și economia europeană în ansamblu vor beneficia de o mai bună conectivitate în regiune și efectele ei pozitive asupra comerțului, turismului și creșterii”, a spus comisarul european pentru politica regională, Corina Crețu.

Proiectul se referă la construcția secțiunii de autostradă dintre localitățile Berettyóújfalu și Nagykereki în lungime de aproximativ 25 km, aceasta fiind ultima parte lipsă pentru o conexiune fără probleme cu punctul de frontieră românesc de la Borș.

Punctul de plecare al noii secțiuni este la intersecția cu autostrada M35 Debrecen-Berettyóújfalu, aflată în prezent în construcție.

Construcția noii secțiuni a autostrăzii M4 trebuie finalizată până în martie 2020.

Fondul de Coeziune se referă la 15 state membre – Bulgaria, Croația, Cipru, Cehia, Estonia, Grecia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, România, Slovacia și Slovenia.

Finanțarea sa este alocată rețelelor transeuropene de transport și proiectelor care se încadrează în prioritățile de mediu ale UE.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.