Finlanda a crescut lungimea totală a combinațiilor de vehicule la 34.5 metri

Finlanda a crescut lungimea totală a combinațiilor de vehicule la 34.5 metri

De la 21 ianuarie 2019, pe drumurile publice din Finlanda pot circula combinații de vehicule cu lungimea totală de 34.5 metri.

Conform decretului guvernamental, chiar dacă lungimea totală a combinațiilor de vehicule a fost crescută de la 25.25 metri la 34.5 metri, masa maximă autorizată a rămas la 76 de tone. De asemenea, un nou tip de combinații de vehicule, care diferă de standardele celor curente, vor putea fi utilizate pe drumurile publice.

Lungimea maximă a altor vehicule decât autobuze și autocare va crește de la 12 la 13 metri, noua lungime tractare a unei semiremorci este de 18 metri, iar lungimea efectivă a semiremorcii de 16 metri.

Lungimea maximă admisă a unui ansamblu format dintr-un autotractor și o semiremorcă a crescut de la 16.5 metri la 23 de metri, în timp ce lungimea maximă a unei combinații dintre un camion rigid și o remorcă cu axă centrală a crescut de la 18.75 metri la 20.75 metri.

Înainte ca guvernul finlandez să facă aceste modificări permanente, așa-numitele camioane de înaltă capacitate de transport (HTC – High Capacity Transport), ale căror lungimi și mase diferă de ceea ce este permis în prezent pe drumurile publice, au fost testate începând cu 2013.

În ceea ce privește greutățile maxime admise, evaluarea preliminară a rețelei rutiere actuale din Finlanda a arătat că masa maximă autorizată pentru o combinație de vehicule (76 de tone) nu poate fi crescută în mod durabil pe tot cuprinsul rețelei de drumuri.

Agenția pentru Transporturi și Comunicații, TrafiCom, poate, de asemenea, să acorde în viitor autorizații speciale cu durată determinată pentru combinațiile de vehicule care depășesc valorile limită generale.

Cerințe stricte pentru combinațiile de vehicule lungi
Cerințele din decretul privind virare și stabilitatea combinațiilor de vehicule lungi sunt mai stricte decât cele din cadrul testelor de drum.

Cerințele pentru combinații includ, de asemenea, sisteme de camere pentru vizibilitate laterală, sistem de frânare de urgență avansată, sistem de detectare a benzilor de circulație, sistem electronic de stabilitate și frâne cu comandă electronică.

VEZI ȘI: Grupul PSA a înregistrat vânzări bune pe segmentul de vehicule comerciale în 2018

În ceea ce privește virarea, utilizarea camioanelor HTC va necesita o planificare prealabilă a zonelor de intersecție, chiar dacă aceste vehicule vor fi utilizate în principal între terminale maritime, centre comerciale mai mari și facilități de producție. De asemenea, pentru a nu încurca traficul, acestea vor fi utilizate în afara orelor de vârf sau pe timpul nopții

Prin creșterea lungimii totale a combinațiilor de vehicule se estimează obținerea unor beneficii semnificative, în special în transportul containerelor maritime, a mărfurilor generale și a produselor alimentare, care reprezintă aproape 50% din transportul rutier de marfuri.

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.