Finlanda a aprobat utilizarea camioanelor de 84 tone

Finlanda își extinde programul său ambițios de îmbunătățire a eficienței transportului de lemn.
Astfel, autoritățile finlandeze au aprobat utilizarea combinațiilor de vehicule cu o greutate totală de până la 84 de tone pentru transportul de bușteni pe drumuri forestiere neasfaltate.
Această măsură are drept scop creșterea eficienței rutier în sectorul forestier, unul important pentru această țară.
În plus, față de aprobarea circulației combinației de camioane de până la 84 tone, guvernul finlandez testează sub supravegherea agenției guvernamentale responsabilă cu administrarea pădurilor utilizarea unor combinații de camioane de până la 104 de tone, denumite Pikkujätti, adică Micul Gigant.
Scania, unul din producătorii lideri pe acest segment de piață propune modelul Scania R730, cu motor V8 de 730 CP, cinci axe, cabină scurtă.
Acest tip de camion poate încărca două rânduri de bușteni lungi de până la cinci metri, în timp ce remorca poate încărca două sau trei rânduri de bușteni, în funcție de lungimea lor. Puntea față a camionului are suspensie cu arcuri lamelare, în timp ce puntea spate are suspensie pe aer pentru a permite modificarea înălțimii.
VEZI ȘI: FedEx a finalizat procesul de achiziție al TNT Express
Mai mult decât atât, cele două axe față și cea de-a cincea axă sunt viratoare, oferindu-i astfel o mai bună manevabilitate în pădure. Toată combinația are o lungime totală de 25.25 metri.
Pe această cale vă reamintim că recent Spania a autorizat și ea prin decretului regal 2822/1998 din 23 decembrie 2015, folosirea, în anumite condiții, a vehiculelor combinate EMS (European Modular System) cunoscute și sub denumirea de EuroCombi cu lungime de până la 25.25 metri, însă cu greutate totală de până la 60 tone.
Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube