Florin Oltean este câștigătorul finalei Drivers’ Fuel Challenge 2016 by Volvo Trucks

Florin Oltean este câștigătorul finalei Drivers' Fuel Challenge 2016 by Volvo Trucks

Florin Oltean (Costi Trans) a câștigat finala națională a competiției The Drivers’ Fuel Challenge 2016 organizată de Volvo Trucks la Brașov, acesta fiind înregistrat cu un consum de 7.03 litri pe un traseu de 22 km parcurs în 26 minute.

Alături de Florin Oltean, pe podiumul final al The Drivers’ Fuel Challenge 2016 au mai urcat Cristian Chiorean (locul 2) cu un timp 26 min și un consum de 7.63 litri respectiv Aurel Tintea (locul 3) cu un timp de 25 minute și un consum de 8.24 litri.

În cadrul finalei naționale, care s-a desfășurat la Brașov, au concurat șoferii clasați pe primele 3 locuri în fiecare dintre cele șase orașe și primii 10 șoferi calificați în urma monitorizării online.

Florin Oltean este câștigătorul finalei Drivers' Fuel Challenge 2016 by Volvo Trucks

Șoferii au trebuit să parcurgă un traseu de 22 kilometri (DN72 – E574 – Centură Brașov și retur la Volvo Trucks Center) consumul fiind măsurat prin intermediul sistemului de monitorizare DynaFleet. Timpul maxim alocat pentru parcurgerea traseului fiind de 26 minute.

Pentru a eficientiză timpul de desfășurare al competiției, Volvo România a decis ca ziua dedicată finalei să fie împărțită în două etape. În prima jumătate a zilei cei 25 de șoferi prezenți la Brașov au fost împărțiți în două grupe, fiecare grupă conducând câte un camion Volvo FH. La finalul acestei etape, primii doi clasați conform DynaFleet s-au calificat în etapa finală conducând un al treilea camion. Cei patru finaliști au fost: Florin Oltean (Costi Trans), Aurel Tintea (Ebasto Com), Marius Gurzau (Nistor Trans) și Cristian Chiorean (Costi Trans).

Camioanele folosite atât în etapele de calificare dar și în finala națională au fost optimizate pentru un consum cât mai redus fiind echipate cu inovatorul schimbător cu dublu ambreaj I-Shift Dual Clutch. După cum știți, astfel de transmisii sunt deja utilizate pe automobile, dar Volvo Trucks este primul producător din lume care oferă o soluție similară pentru vehiculele comerciale de mare tonaj produse în serie.

VEZI ȘI: Primele schițe oficiale cu noul VW Crafter

În cadrul finalei naționale de la Brașov au fost utilizate trei camioane Volvo FH de 500 CP, camionul pe care cei patru finaliști s-au „duelat” fiind echipat cu noua generație a motorului D13K Euro VI ce include numeroase îmbunătățiri care contribuie la o eficiență și mai mare a consumului, și anume, echiparea cu pistoane cu fricțiune redusă, un nnou sistem turbo, un raport de compresie mai înalt, o axă cu came optimizată și update de soft.

Cum s-au desfășurat etapele de calificare
Ediția din 2016 organizată în România a oferit companiilor de transport două variante de înscriere. Prima variantă, cea tradiíonală, a pus la dispoziía participanílor testarea unui camion Volvo FH cu I-Shift Dual Clutch pe un traseu prestabilit într-un interval fix de timp. Această variantă a fost disponibilă în șase centre Volvo Trucks din țară (București, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța și Bacău). A doua variantă luată în calcul pentru această ediție a fost monitorizarea consumului online prin intermediul sistemului DynaFleet. Aceasta s-a adresat companiilor de transport ce dețin camioane Volvo Trucks și au serviciul DynaFleet activat.

Stilul de condus al șoferilor a fost monitorizat pe o perioadă de 6 săptămâni, între 1 mai și 12 iunie, minimum 10.000 de kilometri. Clasamentul șoferilor s-a realizat în funcție de punctajul FES (Fuel Efficiency Score) măsurat cu sistemul DynaFleet, având la bază analizarea celor patru grupe de indicatori cheie specifici stilului de condus economic, și anume, anticipare și fârnare, utilizarea inerției motorului și a transmisiei, mers în gol și supraviteză.

Primii zece șoferi care au înregistrat cele ami bune rezultate, s-au calificat direct în finala națională de la Brașov.

I-Shift Dual Clutch este eficient în transportul pe distanțe lungi în condiții care necesită schimbări succesive ale treptelor de viteze, de exemplu, pe dealuri sau drumuri cu numeroase serpentine ori când deplasarea se face pe drumuri cu sensuri giratorii și semafoare. Datorită schimbărilor de viteză servo-asistate, fără întreruperi în transmiterea forței de tracțiune, cuplul este menținut iar camionul nu pierde viteză în schimbării treptelor, păstrându-se astfel momentul de cuplu. Pentru șofer, efectul constă într-o înaintare mai lină și mai eficientă pe drum.

Florin Oltean (Costi Trans) va reprezenta România în Finala Regională desfășurată în perioada 17-18 august pe circuitul Hungaroring din Budapesta, la care vor participa toți campionii naționali din regiune (Bosnia, Bulgaria, Croația, Cehia, Macedonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia și Ungaria).

În toate cele trei etape națională, regională și globală, vor fi recompensați cu premii atractive șoferii clasați pe primele 3 locuri și companiile pentru care aceștia lucrează.

Competiția a fost deschisă tuturor șoferilor profesioniști indiferent de camionul condus sau de mărcile de camioane din flota companiei pe care a reprezentat-o.

În 2016, peste 450 de șoferi profesioniști s-au înscris la ediția națională a competiției dedicată condusului economic, organizată de Volvo Trucks la nivel global.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker