
FM Logistic își intensifică eforturile pentru a accelera tranziția către un lanț de aprovizionare mai sustenabil, mizând pe transportul multimodal.
Prin combinarea transportului feroviar cu cel rutier, FM Logistic oferă partenerilor săi soluții eficiente pentru reducerea amprentei de carbon, în special în ceea ce privește emisiile din Scopul 3.
Începând din septembrie 2024, pe axa feroviară-rutieră care leagă sudul Franței de Paris, containerele sunt transportate inițial cu camionul de la unul dintre depozitele FM Logistic către stațiile Valenton (Val-de-Marne) sau Avignon (Vaucluse).
Ulterior, acestea își continuă călătoria pe calea ferată până la stația de destinație, de unde sunt preluate și livrate clienților distribuitori utilizând un combustibil alternativ, OLEO 100.
Prin această abordare, FM Logistic contribuie activ la reducerea emisiilor de CO2 și la optimizarea lanțului de aprovizionare, consolidându-și poziția de lider în tranziția către un transport mai sustenabil.
Din septembrie 2024, ne-am accelerat dezvoltarea prin consolidarea capacităților noastre datorită unei soluții integrate, gestionate de la un capăt la altul de FM Logistic, cu mijloace proprii, cum ar fi containerele FM, pe axa Nord/Sud-Est, care nu numai că reduce emisiile de CO2 cu 70 până la 80% pe durata unei singure călătorii, dar garantează și o mai mare fiabilitate operațională și robustețe a planurilor noastre de transport, a spus Sylvain Philippe, director european de dezvoltare multimodală la FM Logistic.
Acest nou coridor permite acum, în special pe această axă, să se reducă emisiile de CO2 de șase ori comparativ cu transportul exclusiv rutier. Prin această abordare, Grupul se reconectează cu patrimoniul său feroviar și marchează un nou pas semnificativ care ar trebui să fie dublat în curând în alte țări europene.
Un răspuns la provocările operaționale și de mediu
Transportul multimodal nu este doar un răspuns la problemele ecologice, ci și o reinventare a practicilor și a modelelor logistice de mâine. Acesta contribuie la decongestionarea drumurilor, la atenuarea lipsei de șoferi și la reducerea riscurilor legate de siguranța rutieră.
Oferind o alternativă fiabilă la transportul rutier, multimodalul permite, de asemenea, companiilor să gestioneze mai bine fluctuațiile cererii și să reducă costurile de transport, respectând în același timp standarde de mediu din ce în ce mai stricte.
Tranziția către un lanț de aprovizionare mai durabil nu se bazează pe o singură soluție, ci pe combinarea inteligentă a mai multor tipuri de transport și a cunoștințelor și expertizei echipelor. Prin combinarea acestor inovații vom fi capabili, împreună cu clienții noștri, să ne atingem obiectivele comune de reducere a emisiilor pentru a îmbina performanța logistică și impactul asupra mediului, spune Christophe Menivard, COO Europa.
FM Logistic investește în transportul multimodal încă din anii ’90, conectând, ori de câte ori este posibil, depozitele proprii din Europa la rețelele naționale de transport.
Astăzi, Grupul își reconfirmă angajamentul față de dezvoltarea unui lanț de aprovizionare mai sustenabil și omnicanal, implementând cu hotărâre strategia sa de dezvoltare durabilă, „Powering 2030”.
Această strategie se bazează pe trei piloni esențiali: reducerea amprentei de carbon, dezvoltarea unei logistici mai responsabile și incluzive, precum și sprijinirea partenerilor săi în adoptarea unor soluții sustenabile. Obiectivul ambițios al companiei este să reducă emisiile de CO2 cu 30% până în anul 2030.