Pachetul de Mobilitate are avantaje, dar și dezavantaje, spune FNTR

FNTR: Pachetul de mobilitate are avantaje, dar va genera și preocupări
FNTR salută progresele făcute de Comisia Europeană, dar atrage atenția că pachetul de mobilitate are avantaje, dar și dezavantaje, lucru ce ar putea genera contradicții între statele membre.

După doi ani de consultări, Comisia Europeană a prezentat un prim set de propuneri care vizează revizuirea regulamentelor europene privind transportul rutier.

Pachetul de Mobilitate are avantaje, dar și dezavantaje, spune FNTR

Cele 8 inițiative privind transportul rutier de mărfuri prezentate de comisarul european pentru transport, Violeta Bulc, pe 31 mai 2017, arată voința Comisiei Europene de a evita fragmentarea pieței de transport rutier din Europa, prin încercarea de a restabili condițiile concurențiale egale.

FNTR laudă inițiativa CE de a include în regulamentele europene a transportului efectuat cu vehicule comerciale ușoare, acest lucru reprezintând o recunoaștere a profesionalizării acestui sector și un răspuns la o cerere mai veche formulată de asociația franceză, dar nu numai.

Consolidarea regulilor privind înființarea de societăți de transport pentru a lupta împotriva companiilor de tip “letterbox”, precum și trecerea la documente de transport digitale, deja testate în Europa, reprezintă, de asemenea, alte avantaje ale noilor măsuri.

Dezavantaje: Cabotajul rutier și detașarea lucrătorilor mobili
În viziunea FNTR, stabilirea perioadei de cabotaj la 5 zile, fără a se limita numărul de operațiuni este o idee foarte proastă. Asociația franceză spune că astfel se deschide calea cabotajului dezlănțuit.

FNTR regretă faptul că cei de la Comisia Europeană nu au acceptat propunerea de a introduce o perioadă de așteptare între două perioade de cabotaj, evitându-se astfel situațiile de cabotaj permanente, în condițiile în care se utilizează echipaj.

VEZI ȘI: ACEA salută noile inițiative de mediu din cadrul pachetului de mobilitate

În ceea ce privește detașarea lucrătorilor mobili, CE a propus ca în cazul operațiunilor de cabotaj să se aplice directiva detașării din prima zi, dar numai după 3 zile dintr-o lună calendaristică pentru transportul internațional. FNTR se așteaptă că această inițiativă să genereze discuții acerbe privind sistemul de control.

Autoritățile europene intenționează să finalizeze adoptarea pachetului rutier înainte de sfârșitul legislaturii 2014-2019.

Pe lângă faptul că pare o agendă ambițioasă, discuțiile dintre statele europene pe tema măsurilor propuse vor fi intense sau chiar opuse, fiind foarte probabil ca acestea să se tranșeze dincolo de industria de transport rutier.

În încercarea de a satisface pe toată lumea, în cele din urmă Comisia își va asuma riscul, de a nu putea face acest lucru. Rămâne de văzut care state vor fi defavorizate.

FNTR spune că depinde doar de Franța să joace rolul său în Europa, așa cum a facut și în cazul Alianței Rutiere.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.