GreenZoneTop News

Ford F-Max alimentat cu un mix de hidrogen și motorină

Începând din luna noiembrie, Van Moer Logistics va testa timp de un an un camion Ford F-Max alimentat cu un mix de hidrogen și motorină, în operațiuni de livrare pentru magazinele Delhaize din Belgia.

Camionul pregătit de specialistul belgian CMB.TECH este cel fotografiat de un cititor al infoTrucker în luna martie, în Marea Britanie. CMB.TECH are și un birou în Brentwood (Essex), unde cel mai probabil au fost montate rezervoarele de hidrogen.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Bănuiam atunci că ar putea fi un proiect independent cu celule de combustie. Am avut dreptate doar parțial: compania folosește tehnologia motorului diesel, adaptat pentru a arde un amestec de hidrogen și motorină. În acest mod, camionul are potențialul de a reduce emisiile de CO2 cu până la 80%. De asemenea, el este cu 60-70% mai ieftin decât un model cu celulă de combustie.

”Camionul cu hidrogen va fi utilizat pentru transporturi între centrul de distribuție Delhaize din Zellik și supermarketurile noastre din regiunea Antwerp. Suntem mândri că putem lucra cu două companii belgiene puternice, precum Van Moer Logistics și CMB.TECH, pentru obținerea unui transport mai sustenabil”, a declarat Dieter De Waegeneer, vicepreședinte executiv de operațiuni al Delhaize.

Ford F-Max alimentat cu un mix de hidrogen și motorină

Camionul va fi alimentat cu hidrogen la stația CMB.TECH din Antwerp. Prin amestecarea hidrogenului cu motorina, motorul diesel modificat consumă mai puțină motorină, producând mai puțin CO2. De asemenea, emisiile de oxizi de azot sunt mai mici cu până la 70%, iar consumul de AdBlue scade.

VEZI ȘI: Ford Trucks a lansat propria cutie de viteze Ecotorq

Cu un plin de hidrogen, camionul poate parcurge în modul dual aproximativ 500 km. Dacă se termină hidrogenul, camionul poate circula doar pe bază de motorină. CMB.TECH a păstrat pe camion rezervoarele inițiale, care oferă o autonomie de peste 3.000 km.

”Pisibilitatea de a funcționa cu doi carburanți face camionul foarte interesant. Obiectivul este de a merge 100% pe hidrogen, dar în viața reală trebuie să iei în calcul factori precum ambuteiajele și orele de așteptare. Grație rezervei de motorină, am scăpat de frica de a rămâne fără hidrogen la mijlocul călătoriei”, a spus și Jo Van Moer, CEO al Van Moer Logistics.

După finalizarea testului, compania va evalua posibilitatea de a integra această tehnologie, rafinată suplimentar, în flota sa de aproximativ 500 de camioane.

Ford F-Max alimentat cu un mix de hidrogen și motorină

Din aceeași categorie...

Back to top button