GreenZone

Ford F-Max cu rezervoare de hidrogen

Ford Trucks se pregătește să lanseze primul său camion electric, o autogunoieră care va fi adusă în curând și în România, pentru teste cu potențiali clienți.

Totuși, mai devreme decât am putea crede, modelul pentru transport internațional Ford F-Max ar putea avea și o versiune cu celule de combustie alimentate cu hidrogen.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Fotografiile primite de la un cititor surprind un model Ford Trucks F-Max, echipat cu rezervoare de hidrogen, undeva pe o șosea din Marea Britanie.

O dublă noutate, deoarece până acum Otosan nu a comunicat nimic oficial despre teste cu hidrogen, iar pe de altă parte marca Ford Trucks nu își propune intrarea pe piața din UK decât din 2024.

De asemenea, testele oficiale ale producătorilor se bucură de obicei de mult mai multă discreție. Așa că putem specula că acest model este rezultatul unui proiect independent realizat în UK, iar modelul F-Max a fost ales în principiu datorită prețului mai redus de achiziție pentru un cap tractor cu cabină înaltă.

VEZI ȘI: 140 km/h pe gheață cu un camion Ford F-Max (VIDEO)

Ce știm sigur? Că modelului F-Max a fost echipat un sistem de rezervoare de hidrogen, 6 la număr, montate vertical imediat în spatele cabinei. Cel mai probabil, montarea a avut loc undeva în UK, iar proiectul de transformare este încă în faza inițială.

Un alt semn de întrebare este legat de sigla Lenoir prezentă în partea din față a camionului. În Europa am găsit o singură companie de transport cu acest nume, Lenoir Group din Franța, dar aceasta are o siglă diferită. Numele ar mai putea veni de la inginerul franco-belgian Jean J. Lenoir, care în 1863 a propus primul motor cu ardere internă alimentat cu hidrogen.

Din fotografie putem observa că rezervoarele de motorină sunt încă la locul lor. Cel mai probabil, motorul diesel a rămas încă la locul lui și el era responsabil pentru propulsia camionului la acel moment. Pentru a fi convertit la hidrogen, camionul are nevoie de un set de celule de combustie (responsabile pentru transformarea hidrogenului în electricitate) și de baterii de tracțiune (care stochează surplusul de energie și suplimentează la nevoie puterea generată de celulele de combustie).

Energia electrică este transmisă spre motorul sau motoarele electrice, montate undeva pe puntea spate (central, în apropierea butucilor sau chiar în butucii roților). Spre exemplificare puteți vedea mai jos o schemă a unui sistem de propulsie cu hidrogen dezvoltat de companiile Freudenberg și Quantron.

Din aceeași categorie...

Back to top button