
Ford Trucks continuă seria rezultatelor bune din România și în 2021: își menține poziția de lider la camioane de construcții, a urcat pe locul 1 în segmentul de vehicule specializate și și-a dublat vânzările de autotractoare pentru distanțe lungi. Aflăm mai multe după o discuție cu Gabriel Tudor, director de vânzări al Ford Trucks România.
Ford Trucks ne-a obișnuit cu vânzările foarte bune din sectorul de construcții și vehicule municipale, dar în acest an a făcut progrese în întregul segment de vehicule specializate, dar mai ales în cel de autotractoare pentru transport internațional. În plus, Cefin Trucks a livrat recent camionul Ford Trucks cu numărul 2.000 din țara noastră.
”În luna iunie am facturat unitatea cu numărul 2.000, fix cum ne-am propus în noiembrie 2019, când am sărbătorit primele 1.000 de unități. Următorul obiectiv este să facturăm unitatea cu numărul 3.000 până la finalul anului 2022. Anul viitor ne propunem să vindem minimum 800 de camioane noi”, a explicat Gabriel Tudor.
Cea mai mare creștere s-a înregistrat în segmentul de transport internațional. Practic, în 2021, Ford Trucks estimează că își va dubla vânzările de autotractoare din România. ”Anul trecut, multă lume a fost speriată de pandemie și de Pachetul de Mobilitate. Anul acesta, segmentul de transport internațional a crescut de la 62% la aproape 70% din piață. Avem semnate contracte pentru flote de 75 de camioane, deja livrăm primele 20 de unități din această comandă, de 35, 20, 15 sau de 10 unități. Până la finalul anului vom ajunge undeva la 5% din piață în segmentul de transporturi internaționale”, a mai declarat directorul de vânzări al Ford Trucks România.
VEZI ȘI: Cefin Trucks anunță deschiderea unui nou service Ford Trucks în Oradea
În mixul de vânzări al Ford Truks din țara noastră, camioanele de construcții reprezintă în continuare aproximativ 50%, vehiculele specializate aproximativ 20%, iar autotractoarele au crescut la 30%. ”Pe construcții suntem lideri de piață, ne-am obișnuit cu asta. La finalul anului vom avea undeva la 30% din piața totală. Pentru prima dată am devenit lideri și în segmentul de vehicule specializate, cu o cotă de 22-23%, după ce în anii trecuți am condus doar în subsegmentul de vehicule municipale. Creșterea este datorată completării gamei cu produse care ne lipseau, care s-au bucurat de același succes ca gunoierele Ford Trucks”, a mai spus Gabriel Tudor.
Oficialul Ford Trucks speră ca marca să își păstreze la finalul anului locul 4 obținut în 2020: ”2021 a fost un an special, în care cererea de camioane a fost greu de acoperit, din cauza crizei de microprocesoare. Am fost destul de afectați, dar ne revenim, iar în septembrie, octombrie și noiembrie vom primi și livra peste 300 de unități, în mare parte autotractoare. În acest moment suntem pe locul 5, foarte aproape de MAN. În funcție de ce pot ei să livreze, este posibil să-i depășim până la finalul anului și să terminăm din nou pe locul 4”.