Ford Trucks va lansa la IAA Hanovra 2018, noul camion de internațional dedicat pieței europene, despre care spune că va fi la fel de bun ca orice alt camion european similar din segment.
După 34 de ani, Ford Trucks a decis să revină pe piața europeană de camioane grele, anunțându-și prezența la IAA Hanovra 2018 – cel mai important eveniment al industriei de camioane – unde, va prezenta în premieră modială noul camion de internațional.
Mulți asimiliează marca Ford Trucks cu modelul Cargo – camion din segmentul mediu, însă, nu acesta a fost emblematic pentru producătorul american în Europa, ci modelul Transcontinental, produs de Ford Europa în perioada 1975-1984 în 8.735 de unități în fabricile din Olanda și Marea Britanie.
Odată cu retragerea americanilor de pe piața europeană de camioane grele, a fost retras și modelul Transcontinental, astfel că, europenii au trebuit să se mulțumească doar cu modelul Cargo, un camion din segmentul mediu.
Conform publicației Commercial Motors, noul camion de internațional a cărui dezvoltare a început în 2013, va avea o cabină cu lățimea de 2.5 m și podea dreaptă.
Din informațiile furnizate de publicația britanică, noul camion de internațional produs de Ford Trucks nu are nicio legătură cu actualul camion din ofertă, care va rămâne dedicat segmentului de transport pe distanțe medii și scurte.
Britanicii mai spun că design-ul este unul modern, iar grilă radiatorului aduce cu cea a modelului Volvo FH actual.
VEZI ȘI: Din 1 iunie 2018, unitățile de bord Toll Collect afișează noile clase de greutate
Noul camion de internațional va fi propulsat de un motor Ford Ecotorq de 12.7 litri ce va produce 500 CP, care va fi mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil decât versiunile de 420 CP și 480 CP oferite în prezent.
Până în 2020, noul model va fi disponibil cu transmisie ZF TraXon, urmând ca după acestă dată, Ford să echipeze camioanele cu propria transmisie automată.
Deși nu au făcut vreo referire la denumirea noului camion, cu siguranță numele Transcontinental nu poate fi neglijat.
În 2017, Ford Trucks și-a crescut prezența în Europa (29 de țări), iar până în 2020, compania vrea să fie prezentă în 50 de țări europene.
În acest moment, Ford Trucks are o prezență foarte puternică în Europa de Est, dar vizează o creștere și în Vest.