Ford Trucks vizează segmentul vehiculelor municipale

De aproape un an de zile, camioanele Ford au în România un nou reprezentant – Cefin Trucks – un nume binecunoscut.
De fapt, nici numele Ford Cargo nu prea mai are nevoie de vreo prezentare. Cred că prin 1992-1993, toată Coca-Cola era distribuită în ţară cu astfel de camioane, ce aveau cabina din fibra de sticlă în mare parte, o curiozitate la vremea aceea.
Lansat cu zece ani înainte de venirea în România de către Ford Europa, modelul respectiv făcuse repede o carieră în SUA, Asia şi America de Sud.
În 1986, Ford Europa se debarasează de divizia de camioane pe care o vinde lui IVECO. Italienii îl produc în continuare pe Cargo până când, în 1993, lansează o nouă versiune, denumită EuroCargo.
Pe de altă parte, Ford Cargo, au continuat să fie produse fără întrerupere din 1993 până în prezent de către Otosan Turcia, companie deţinută în mod egal de către Ford Motor Company şi Koç Holding.
Cea mai recentă versiune a sa a fost concepută în 2013, în parteneriat cu Ford Brazilia.
Povestea cu încrengături multinaţionale este destul de complicată, însă dacă aveţi ocazia să vizitaţi uzina din İnönü, Eskişehir, nu ezitaţi.
Cu toate că vehiculele care ni se oferă astăzi în România îndeplinesc standardul Euro VI, din cauza unei reţele de service pan-europene subţiri, nu vom vedea prea curând astfel de vehicule pe trasee internaţionale.
Deşi, dacă luăm în calcul numărul transportatorilor turci, care folosesc fără grijă aceste camioane, începem să credem că adevăratul motiv al reţinerilor este unul pur subiectiv.
VEZI ȘI: Ekol Logistics a deschis două noi filiale la Paris și Lyon
Oferta porneşte de la 18 şi se opreşte la 41 tone, fiind compusă din trei game: construcţii, specializate şi internațional.
În domeniul vehiculelor municipale Ford Trucks vine cu o gamă largă care include: autogunoiere cu volume cuprinse între 15-23 mc, pe șasie 4×2 sau 6×2 pentru transportul gunoiului menajer, automăturători, hooklift-uri și skip loadere pentru transportul containerelor, vehicule specializate echipate cu macara, platformă sau benă basculabilă.
În general, toate fiind carosate în Turcia, sunt gata de muncå chiar de la livrare.
Interesant este cå toate vehiculele Ford Trucks sunt livrate cu sistem GPS și cu abonament inclus de Fleet Management pentru 24 luni asigurat de Viasat.
Aceasta soluție profesională de monitorizare permite proprietarului să aibă la îndemâna informaţii legate de kilometraj, consum, poziţie, eficiență stil condus, și funcționează perfect integrat în orice sistem ERP de companie.
La solicitarea clientului, perioada standard de garanție oferită de doi ani poate creşte la trei ani.
Previziunile Cefin Trucks susţin că până la sfârșitul anului 2017 va livra cel puțin 35 unități – marea majoritate fiind deja contractate.
Nu în ultimul rând, cei interesaţi trebuie să ştie că în afara de Bucureşti (A1) mai există centre de distribuție şi asistență tehnică în Constanța, Craiova, Timișoara, Arad, Deva, Cluj și Brasov. Şi se pare că se lucrează intens la extinderea reţelei.