Forma aprobată a Pachetului de Mobilitate creează noi oportunități, afirmă DSLV

DSLV spune că forma aprobată a Pachetului de Mobilitate creează noi oportunități

Asociației Germană de Transport și Logistică (DSLV) consideră că forma aprobată a Pachetului de Mobilitate creează noi oportunități pentru companiile de transport și logistică.

Reprezentanții DSLV spun că acum companiile din segmentul transportului rutier de mărfuri își pot face planuri pe termen lung și pot să acopere un segment de piață mult mai mare la nivel european, ținând cont că prevederile acestui pachet de noi reguli valabile pe tot teritoriul Uniunii Europene.

Dreptul șoferilor de a se întoarce acasă după cel mult patru săptămâni reprezintă o protecție socială importantă pentru aceștia, mai spune asociația germană.

De asemenea, reprezentanții DSLV spun că este important că există reguli unitare în ceea ce privește perioadele de repaus și odihnă și că, cel mai târziu din 2025, acestea vor putea fi respectate și mai ales controlate pentru că este obligatorie folosirea tahografului inteligent.

Normele de aplicare vor trebui să prevadă însă care sunt penalizările și mai ales cum se pune în practică această prevedere dacă șoferul nu are alternative reale să le respecte.

Noile prevederi în ceea ce privește cabotajul reglementează piața la nivelul întregii Uniuni Europene, dar poate duce și la anumite probleme pe care Pachetul de Mobilitate a încercat de fapt să le rezolve. Întoarcere șoferilor și a camioanelor în țara de origine. De exemplu, poate duce la o creștere a emisiilor de noxe și atunci există o problemă în întreaga industrie, lucru susținut și de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor din România.

VEZI ȘI: BGL salută forma aprobată a Pachetului de Mobilitate

O altă provocare va fi și cea legată de salariul minim care trebuie aplicată și la nivel național și care poate însemna probleme administrative foarte mari pentru unele companii, dar ținând cont de diferențele de până acum între țările membre UE în ceea ce privește această legislație trebuia făcut un compromis.

Reprezentanții DSLV au mai spus că așteaptă cu interes normele de aplicare și mai ales de control pentru ca acest pachet de mobilitate să fie cu adevărat eficient pe un segment care se confruntă oricum cu numeroase probleme.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.