FORT cere includerea autostrăzii „Moldova” în Master Planului de Transport

Restricții de tonaj

Scrisoare deschisă adresată primului-ministru, Victor Ponta și ministrului transporturilor, Ioan Rus, este un demers al campaniei desfășurate la nivel civic de conștientizare asupra importanței construcției autostrăzii Iași – Târgu Mureş. Guvernul României, în ansamblul său și Ministerul Transporturilor trebuie să conștientizeze că, fără autostradă, regiunea Moldova rămâne condamnată la sărăcie, fiind imperios necesară deschiderea reală spre vestul ţării.

Federația Operatorilor de Transport din România – FORT, face un ultim apel la prim-ministru Victor Ponta şi la ministrul transporturilor, Ioan Rus, de a prioritiza realizarea autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni aceasta însemnând liantul care ar facilita apropierea regiunii Moldovei cât şi a Republicii Moldova de restul ţării atât în ceea ce priveşte transportul rutier cât şi nivelul de trai.

FORT cere includerea autostrăzii „Moldova” în Master Planului de Transport

FORT amintește prim-ministru al Guvernului, Victor Ponta, că autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni se prefigurează drept un coridor de dezvoltare pentru zona nordică a României și consolidează interconectarea viitoare a Republicii Moldova la principalele coridoare europene iar România, ca stat membru al Uniunii Europene, trebuie să-i creeze şi Republicii Moldova toate oportunităţile de integrare economică. Transportul şi schimburile economice vor fi stimulate de construcţia acestei autostrăzi.

De asemenea, FORT amintește ministru Ioan RUS că includerea de către Comisia Europeană în reţeaua TEN-T a traseului Timişoara – Sebeş – Turda – Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni, ceea ce înseamnă că autostrada este finanţabilă cu fonduri europene, arată că este considerată a fi un traseu de importanţă europeană: traversează Munţii Carpaţi, conectează două state membre UE (România şi Ungaria) cu doi vecini importanţi (R. Moldova şi Ucraina) şi scurtează ruta europeană Est – Vest, la nivel de autostradă, cu peste 300 km.

Beneficiile construcţiei acestei autostrăzi care ar lega regiunea de Est a Uniunii Europene de regiunea de Vest, cu tranzitul prin România, ar implica o creştere cu cca. 30% a turismului şi a locurilor de muncă şi o majorare cu aproximativ 30% a exporturilor. Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni ar însemna o îmbunătăţire exponenţială de 50 – 60% a reţelei de transporturi a României.

FORT consideră că vremea dezbaterilor a trecut şi a venit momentul ca promisiunea făcută de politicienii din toate partidele privind depunerea eforturilor şi luarea măsurilor care să ducă la creşterea nivelului de trai al locuitorilor din judeţele Moldovei să înregistreze acest pas concret important, aflat la îndemână Guvernului României: începerea lucrărilor la autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni!

Follow #infotrucker