FORT: Firmele românești de transport nu mai tolerează cozile de la înmatriculări

FORT: Firmele românești nu mai tolerează cozile de la înmatriculări
Activitatea de înmatriculare a vehiculelor este îngreunată în anumite județe de lipsa ghișeelor destinate persoanelor juridice și alocarea prelucrării dosarelor acestora într-un interval de timp insuficient de mare.

Astfel, apariția cozilor este invitabilă, iar cel mai elocvent exemplu este cel din județul Prahova, acolo unde, saptamâna trecută, directorul DRPCIV a fost câteva zile în concediu, iar înlocuitorul acesteia nu a avut suficienți nervi pentru a face față solicitarilor, spune într-un comunicat de presă asociația transportatorilor FORT.

FORT: Firmele românești de transport nu mai tolerează cozile de la înmatriculări

La începutul acestui an, în urma insistențelor FORT, în mai multe județe din țară a fost reorganizată activitatea specifică de înmatriculări, utilizând platforme online pentru programări, coroborât alocării unui ghiseu dedicat persoanelor juridice.

Astfel. în cazul Suceava, spre exemplu, programările se fac chiar și pentru ziua curentă comparativ cu situația din luna ianuarie 2018, atunci când, o persoană juridică trebuia să aștepte chiar și 60 de zile pentru a înmatricula un vehicul comercial.

“În cazul transportatorilor, dupa o investitie zeci de mii de euro într-un camion sau autocar este imperios necesar ca roata să se învârtă”, spune președintele FORT, Augustin Hagiu, astfel că, întârziere înseamnă costuri și riscuri suplimentare.

“La Prahova, sistemul de funcâionare actual a DRPCIV trebuie schimbat urgent, iar “audiențele” montate în ziua de vineri în biroul directorului, trebuie înlocuite urgent cu un sistem modern si eficient care sa respecte contribuabilul”, mai spune președintele FORT.

VEZI ȘI: Comisia Tran a aprobat reformarea transportului combinat de mărfuri

Asociația solicita public instituțiilor Prefectului din toată țara și în special celor de la Prahova, să găsească urgent soluții pentru alocarea spațiului necesar funcționării permanente a ghișeelor alocate persoanelor juridice și până la acel moment, înlocuirea “audiențelor” cu un sistem “la vedere” pentru a evita orice problemă generată de o posibilă lipsă de transparență sau poate o problema mult mai gravă.

În foarte multe țări europene, înmatricularea unui vehicul este o operațiune ce se derulează în maxim 12 ore, iar interacțiunea cu funcționarul este foarte redusă.

Follow #infotrucker