FORT: MDRAP provoacă haos în transportul public local

serviciile publice de transport

Justificând nevoia de implementare în legislaţia românească a Regulamentului CE 1370/2007 privind serviciile publice de transport călători, Ministerul Dezvoltării Regionale a prezentat în cadrul unei dezbaterii având ca tema modificarea legii transportului public local (92/2007) un proiect de lege care contravine atât regulamentului european cât şi legislaţiei româneşti.

Politica pe care o asumă MDRAP este de aplicare a obligaţiei de serviciu public adică de acordare de drepturi exclusive şi compensaţii băneşti pentru tot transportul regulat de călători desfăşurat în România în contradicţie cu prevederile Reg. CE 1370 care stabileşte în ce condiţii este nevoie de transformarea serviciilor comerciale în servicii de transport ce capătă obligaţie de serviciu public. Prin această modificare legislativă MDRAP elimină din România transportul comercial şi distruge firmele româneşti de profil punând în plus o presiune imensă pe bugetele administraţiei publice locale ce vor fi nevoite să subvenţioneze transportul.

Politizarea transportului public şi aplicarea după bunul plac şi interese personale a legislaţiei a condus în ultimii ani la o deformare continuă a pieţei concurenţiale şi la falimentul transportului public local, la creşterea nivelului de corupţie, la scăderea investiţiilor în domeniu şi nu în ultimul rând la scăderea mobilităţii pasagerilor.

FORT: MDRAP provoacă haos în transportul public local

Delegaţia Federaţiei Operatorilor Români de Transport prezentă la dezbaterile desfăşurate în data de 20.01.2016 la sediul MDRAP a constatat că discuţiile au avansat extrem de greu deoarece reprezentanţii MDRAP şi ai ANRSC insistă să reglementeze tot transportul judeţean ca fiind de utilitate publică, cu desfiinţarea transportului pe curse regulate în regim comercial ceea ce înseamnă: licitaţie organizată de fiecare consiliu judeţean în parte cu criterii stabilite diferit de la judeţ la judeţ, preţ impus de CJ respectiv profit impus şi plafonat la 5%, 7% sau maxim 10%.

VEZI ȘI: FORT solicită asigurarea obligatorie a fiecărui kilometru de infrastructură rutieră

FORT a solicitat includerea în lege a distincţiei clare între transportul comercial şi cel de utilitate publică în baza unor criterii obiective prin care un traseu efectuat în regim comercial poate deveni serviciu de utilitate publică. De asemenea FORT a solicitat că tot transportul comercial să fie trecut la Ministerul Transporturilor (curse interjudeţene, judeţene şi locale) iar cel de utilitate publică să fie organizat de Consiliile locale/judeţene.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker