FORT: Utilizarea aplicaţiilor de trafic reprezintă un atentat la siguranţa rutieră

FORT: Utilizarea aplicaţiilor de trafic reprezintă un atentat la siguranţa rutieră

FORT consideră că este imperios necesar că utilizarea aplicaţiilor inteligente de tip ITS (sisteme inteligente de trafic) să se înveţe în cadrul orelor de pregătire teoretică şi practică pentru obţinerea permisului de conducere auto.

Din interviurile realizate cu şoferii profesionişti ce utilizează cu o frecvenţă ridicată astfel de aplicaţii, dar şi prin monitorizarea directă în trafic, specialiştii FORT au ajuns la concluzia că în România procentul de utilizare a aplicaţiilor ITS este de 60% în rândul şoferilor amatori din categoria de vârstă 18-40 de ani, 40% în rândul şoferilor din grupa de vârstă 40-60 de ani şi sub 5% în rândul şoferilor cu vârsta peste 60 de ani, iar aceste date statistice sunt valabile cu preponderenţă pentru maşinile aflate în trafic urban, dar şi pentru autovehiculele ce circulă în trafic extraurban.

În rândul şoferilor profesionişti se disting două categorii: şoferii de transport marfă ce utilizează în medie un procent de peste 85% aplicaţii de tip ITS sau aplicaţii de transport şi logistică, respectiv şoferii din transportul de pasageri ce utilizează în proporţie de doar 60% astfel de aplicaţii.

Având în vedere faptul că inteligenţă artificială preia din ce în ce mai mult din sarcinile şoferului raportat controlului autovehiculului, urmând a fi integrată masiv în producţia de serie a acestora, dar şi din cauza faptului că foarte multe evenimente rutiere au loc din cauza lipsei de experienţă în utilizarea corectă şi în condiţii de siguranţă a acestor aplicaţii, FORT consideră că este nevoie acută de pregătire corespunzătoare (utilizarea ITS) în cadrul etapelor prin care trece un şofer în vederea obţinerii permisului auto şi atrage totodată atenţia autorităţilor asupra faptului că infrastructura rutieră necesită investiţii serioase pentru a realiza comunicarea în timp real de tip V/I (vehicul-infrastructura), respectiv pentru ca aplicaţiile inteligente pe componentă de securitate activă să funcţioneze în mod corespunzător.

VEZI ȘI: SafeFleet – Cum poți avea control asupra noilor obligații fiscale din UE (P)

Cu alte cuvinte degeaba autovehiculul are instalat un sistem ce nu permite efectuarea unei manevre cu încălcarea marcajului continuu, dacă acest marcaj nu este prezent la nivelul carosabilului.

FORT recomandă tuturor utilizatorilor de autovehicule asistate de inteligenţă artificială să dezactiveze acele sisteme ce au nevoie de comunicare cu infrastructura şi nu pot realiza această comunicare atâta timp cât se deplasează pe zone de infrastructură neadaptate acestui tip de comunicare cu vehiculul, pentru a evita situaţii care le pot pune atât lor cât şi celorlalţi participanţi la trafic viaţa în pericol.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.