
Șoferii de camion din Franța vor fi mai bine plătiți, după ce sindicatele și patronatele din Franța au ajuns la un acord privind creșterile salariale în transportul rutier de mărfuri.
În Franța, conflictul privind creșterile salariale în transportul rutier de mărfuri s-a încheiat cu un acord semnat de asociațiile patronale (FNTR, OTRE, TLFși CNM) și sindicatele CFDT, CFTC, CGT și SNATT-CFE-CGC.
În timpul negocierilor, FNTR și OTRE propuseseră o creștere salarială de 6%, în timp ce TLF a oferit 5,7%, ambele începând cu 1 ianuarie 2023. Sindicatele au respins aceste propuneri, deoarece majorările nu reflectă creșterea costului vieții.
Prin urmare, FNTR și OTRE au revenit cu o nouă propunere de 6% de la 1 decembrie 2022 și cu angajamentul unei noi întâlniri în 2023, în cazul salariului minim interprofesional Smic – care în Franța a crescut deja cu 8% octombrie 2021 – va crește în continuare de la 1 ianuarie 2023. Propunerea a fost acceptată de aproape toate sindicatele, care reprezintă majoritatea lucrătorilor.
VEZI ȘI: Companiile de transport trebuie să dea dovadă de prudență sporită la investiții, în următoarea perioadă
FO/UNCP s-a opus, deoarece majorarea se încadrează în cea a salariului minim, iar acordul nu prevede includerea celui de-al treisprezecelea salariu.
Această reevaluare a salariilor face parte dintr-o creștere mai generală a costurilor transportului rutier de mărfuri în Franța.
Potrivit CNR, între septembrie 2021 și septembrie 2022, costurile carburanților au crescut în medie cu 16% pentru cei care utilizează camioane diesel, în timp ce creșterea a fost de 47% pentru cei care utilizează camioane pe gaz natural. Celelalte elemente au înregistrat o creștere medie de 6%.