[FRANTA] Clarificari privind interdictia efectuarii odihnei saptamanale normale in cabina

amenzile drastice din Franța

Introducerea legislatiei privind interzicerea efectuarii odihnei saptamanale normale in cabina camionului de catre Franta la 10 iulie 2014 a creat dubii intre operatori. Ministerul francez al Transporturilor a emis o circulara care raspunde la intrebarile venite din partea transportatorilor.

Una dintre primele intrebari la care raspunde documentul ministerului este despre obligatiile soferilor si angajatorilor. Ministerul insista asupra faptului ca nu se aplica nicio sanctiune pentru conducatorii auto, in timp ce pentru angajatori se va aplica o amenda de pana la 30.000 de euro si o pedeapsa penala de pana la un an de inchisoare. Textul clarifica faptul ca regula se aplica conducatorilor de orice nationalitate care conduc un vehicul de bunuri cu o greutate totala mai mare de 3.5 tone. In schimb, interdictia nu se aplica conducatorilor auto care sunt proprietari ai vehiculelor de transport.

[FRANTA] Clarificari privind interdictia efectuarii odihnei saptamanale normale in cabina

In ceea ce priveste controalele, circulara clarifica si modul de stabilire a elementului material ce demonstreaza incalcarea legislatiei prin simpla prezenta a conducator auto in cabina camionului in perioada de repaus saptamanal normal. In toate cazurile, controlul se refera la momentul controlului nu la o perioada anterioara.

Legat de raspunderea penala a detinatorului companiei de transport, circulara spune ca „pedeapsa cu inchisoarea poate fi impusa numai in ultima instanta in cazul in care gravitatea infractiunii si autorului necesita o astfel de pedeapsa si daca orice alta sanctiune este inadecvata”.

In privinta unitatii de cazare, circulara spune ca aceasta trebuie sa fie decenta „pentru a asigura conditii adecvate de igiena si confort”. In plus, in cazul unei unitati de cazare colective, compania de transport trebuie sa comunice numarul si datele persoanelor cazate, primeriei de care apartine unitatea de cazare.

O alta problema majora pe care circulara o clarifica se refera la paza vehiculului pe perioada odihnei. Avand in vedere ca soferul nu va fi langa vehiculul, decat in situatia in care parcarea de camioane are si unitate de cazare, intreaga raspundere a pazei vehiculului intra in atributia companiei de transport.

Follow #infotrucker