Știri

Franța: CNR vrea îmbunătățirea infrastructurii pentru camioane cu gaz natural

Le Comité National Routier (CNR) vrea îmbunătățirea infrastructurii pentru a facilita utilizarea de camioane cu gaz natural.

CNR a publicat un studiu cu privire la costurile utilizării unui camion cu gaz natural, în Franța.

Franța: CNR vrea îmbunătățirea infrastructurii pentru camioane cu gaz natural

În primul rând, studiul începe prin introducerea a două categorii: cele care funcționează cu gaz natural comprimat (CNG) – folosite cel mai des în transportul regional – și cele care funcționează cu gaz natural lichefiat (LNG) – utilizate cu precădere în transportul pe distanțe lungi.

Prețul de achiziție al unui cap-tractor: 130.457 de euro pentru unul cu LNG, respectiv 113.152 de euro pentru unul cu CNG. Prețul a fost cel din decembrie 2021 și nu a inclus ajutoare de stat.

Mentența este de 6,6 euro/km în cazul unui camion cu LNG, respectiv 6,7 euro/km pentru unul cu CNG.

Studiul a luat în calcul, bineînțeles, și consumul de carburant în funcție de condițiile de operare.

Pentru un regim mixt de rulare a reieșit o valoare de 27.2 kg/100 de kilometri în cazul unui cap-tractor LNG, respectiv 30.7 kg/100 de kilometri pentru unul CNG. Desigur, aici a fost luat în calcul și faptul că un CNG este operat regional, în timp ce LNG a parcurs distanțe lungi.

Conform raportului publicat ed CNR, autonomia unui camion cu LNG cu semiremorcă este, în medie, 928 de kilometri, în timp ce pentru un CNG, autonomia este undeva sub jumătate, doar 432 de kilometri.

VEZI ȘI: UNTRR solicită măsuri de fluidizare a traficului la frontiera cu Bulgaria

În materie de timpi de realimentare, ambele au avut nevoie de circa 18 minute. Timpul de așteptare la pompă nu a depășit un sfert de oră.

În urma acestui studiu, CNR a scos la iveală faptul că aceste tipuri de camioane le pot înlocui cu ușurință pe cele diesel.

„Cu cel puțin 7000 de vehicule care transportă bunuri și care folosesc CNG în 2022, e cât se poate de clar că în ultimii ani, acest combustibil a devenit o alternativă viabilă”, au notat realizatorii studiului.

Nu în ultimul rând, aceștia au luat în calcul și costurile combustibilului, iar cu inflația făcându-și de cap în Europa, a reieșit că CNG-ul și LNG-ul reprezintă alternative viabile. Și asta în condițiile în care transportatorii au de acoperit costuri ceva mai mari în momentul achiziției.

Din aceeași categorie...

Back to top button