Franța consideră ca inacceptabilă actuala formă a Pachetului de Mobilitate

Franța consideră ca inacceptabilă actuala formă a Pachetului de Mobilitate

Franța respinge actuala formă a Pachetul de Mobilitate, pe motiv că aceasta ar încuraja dumpingului economic și social al transportatorilor din Europa Centrală și de Est.

Vineri, 11 mai 2018, în cadrul unei conferințe comune cu omologul sau german, ministrul transporturilor din Franța a respins actuala formă a Pachetului de Mobilitate, considerând-o ca fiind inacceptabilă, anunță publicația Le Point.

Élisabeth Borne spune că actuala formă a Pachetului de Mobilitate le-ar da posibilitatea transportatorilor rutieri din Europa Centrală și de Est să facă dumpingul economic și social.

Aceasta a spus că “piețele noastre sunt larg deschise, dar concurența este adesea nedreaptă, iar transportul rutier este, evident, unul dintre cele mai bune exemple în acest sens.”

Principiul simplu de muncă egală, plată egală pe același teritoriul, pare să fie de la sine înțeles.

Cu toate acestea, este clar că textele din actuala formă a Pachetului de Mobilitate “nu îndeplinesc această condiție”, a spus Borne în cadrul întânirii cu omologul său german, Andreas Scheuer.

De altfel, cele două țări consideră că anumite texte ale Pachetul de Mobilitate I se depărtează de obiectivul inițial, acela de a lupta mult mai ferm împotriva dumpingului economic și social.

Un punct neacceptat de Franța se referă la timpii de condus și odihnă, a indicat ministrul francez.

VEZI ȘI: Cefin Trucks lansează competiția Ford Trucks Best Driver Challenge

De asemenea, Élisabeth Borne a subliniat și faptul că reglementările privind lucrătorii detașați ar trebui să includă și sectorul transporturilor.

Comisia Europeană a propus ca șoferii de camioane care călătoresc într-o altă țară a Uniunii Europene să fie considerați „muncitori detașați” și plătiți cu salariu minim al țării respective, în cazul în care depășesc mai multe de trei zile pe lună pe teritoriul acelui stat.

Țările precum Franța și Germania doresc să aplice începând cu prima zi de muncă pe un anumit teritoriu, în timp ce majoritatea țărilor din estul Europei, inclusiv România, doresc aplicarea actualului regulament privind șoferii detașați în străinătate.

Poziția comună franco-germană a fost prezentată pe 21 mai 2018, la Bruxelles în cadrul reuniunii „Alianței rutiere”, ca un prolog înaintea întâlnirii Consiliul European din 7 iunie.

Conform unor surse diplomatice neoficiale ale Le Point, ideea este de a respinge Pachetul de Mobilitate inițial și trimiterea dosarului după perioada de vară, atunci când președinția UE ar urma să fie asigurată de Austria și nu de Bulgaria.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.