Franța impune salariul minim de 9.67 euro brut pe oră

Secretarul de stat francez pentru Transporturi, Alain Vidalies a anunțat că, la 1 iulie 2016 vor intra în vigoare noile norme ale legii Macron împotriva concurenței neloiale în transportul rutier.
Legea Loi Macron se aplică atât companiilor de transport marfă, cât și companiilor de transport călători, pentru șoferii detașați în Franța, legea fiind similară cu cea din Germania (MiLoG).
Noile măsuri se referă la lucrătorii străini detașați în companii franceze, inclusiv pentru șoferii de camion. Prima prevede este de extindere a formalităților de transport rutier deja impuse altor sectoare. De asemenea, se va intrduce o nouă “declarație de detașare”, care va fi valabilă cel mult șase luni și va acoperi mai multe detașări succesive. Pentru a facilita verificarea, o copie a acestei declarații va fi livrată lucrătorului detașat și va fi întotdeauna în camionul pe care acesta îl conduce, împreună cu contractul de muncă. Cele două documente vor fi arătate în timpul inspecțiilor rutiere.
În plus, reprezentantul companiei va păstra și prezenta serviciilor de inspecție un număr de documente, din timpul perioadei de detașare pentru o perioadă de 18 luni. Obligația de supraveghere și responsabilitatea asupra angajatorului șoferului detașat au fost extinse la beneficiarul transportului, ca parte a contractului de muncă.
Salariu minim pentru șoferii detașați în Franța
Noua lege a Macron, care va intra în vigoare la 1 iulie 2016 prevede ca șoferii de camion detașați care încarcă sau descarcă în Franța să primească un salariu minim de 9.61 euro brut pe oră.
Prin această măsură, Franța urmează calea inițiată de Germania împotriva concurenței neloiale, și solicită ca șoferii de camion străini detașați care operează pe teritoriul francez să fie plătiți cu salariul minim stabilit în cadrul regulamentul numit SMIC.
Standardul se referă la șoferii de camion care efectuează operațiuni de încărcare și descărcare, însă nu și pentru cei care sunt în tranzit. Contribuțiile sociale vor rămâne cele în vigoare în țara în care este înmatriculat vehiculul.
VEZI ȘI: Primele detalii ale viitorului Crafter
Noile reguli pentru șoferii de camion detașați sunt incluse în Decretul 2016-418 din 7 aprilie 2016, publicat în Monitorul Oficial pe data de 9 aprilie. Principalele îndoieli cu privire la aplicarea efectivă a acestei legi, care vizează în special combaterea cabotajului ilegal, sunt în ceea ce privește eficiența controalelor. De asemenea, Comisia Europeană ar putea deschide o anchetă privind încălcarea liberei circulații a mărfurilor, așa cum a făcut-o și în cazul Germaniei.
Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube