Franța mizează pe transportul intermodal pentru a resuscita transportul feroviar

În cadrul vizitei la nod multimodal din Bonneuil-sur-Marne, Jean Castex, noul premier al Franței, a declarat că transportul feroviar trebuie resuscitat.
Declarația a fost făcută în timpul vizitei la viitorul nod multimodal din Bonneuil-sur-Marne, vizită în cadrul căreia a fost însoțit de Barbara Pompili, ministrul tranziției ecologice și de Jean-Baptiste Djebbari, ministrul transporturilor.
În cadrul aceleiași vizite, noul premier al Franței a menționat că prin modificările aduse transportului feroviar, 20.000 de camioane ar urma să fie scoase de pe drumurile naționale.
De asemenea, Jean Castex a menționat o serie de măsuri care vor intra în vigoare în scut timp: fără taxe feroviare și susținerea proiectelor pentru “autostrăzi feroviare”.
“Transporturile reprezintă un subiect important. Trebuie să recunoaștem că domeniul progresează, dar se află într-o situație nefavorabilă atunci când discutăm despre transporturile rutiere. Vom lua o serie de măsuri speciale. Consilul a decis să nu ceară taxe pentru transportul feroviar până la finalul anului, iar din 2021, valoarea acestora să fie la jumătate din cât era în trecut. Acesta este un semnal puternic al guvernului și se vrea a fi un plan pentru a reînvia sectorul de transport feroviar”, spune Jean Castex
VEZI ȘI: Spaniolii și francezii ar putea lansa o conexiune intermodală între Calais și Țara Bascilor
În vizor se află și dezvoltarea unor “autostrăzi feroviare”, inclusiv pe rutele Bayonne-Cherbourg și Sète-Calais, a completat premierul Franței.
Jean Castex încă nu înțelege de ce se încearcă închiderea unui mod de transport ecologic care putea fi extrem de eficient. Pentru a stopa acest lucru, premierul francez propune extinderea liniei Perpignan-Rungis cu o rută Barcelona-Anvers.
“Transportul combinat este viitorul. Va fi un proces lung și necesită multe transformări”, a concluzionat Jean Castex.