In Focus

Franța nu renunță la aplicarea regulilor de detașare a șoferilor de camion

Legislația franceză privind detașarea șoferilor de camion rămâne în vigoare, în ciuda aprobării acordului internațional de detașare din Luxemburg.

La puțin timp după aprobarea acordului internațional de detașare de către miniștrii muncii din cadrul UE, ministrul francez al transporturilor, Elisabeth Borne, a declarat într-un interviu acordat săptămânalului France Inter, că pentru moment, nimic nu se schimbă în ceea ce privește aplicarea salariului minim al șoferii străini, ca măsură împotriva dumpingului social.

Potrivit ministrului de transporturi francez, acordul ajută la apărarea drepturilor lucrătorilor francezi, subliniind faptul că Franța s-a opus excluderii transportului rutier din acest acord, lucru care în fapt s-a întâmplat.

Până la o viitoare reuniune a miniștrilor muncii din UE, în care să se definească condițiile specifice pentru punerea în aplicare a reformei transportului rutier, Franța confirmă faptul că va face toate demersurile ca transportul rutier să fie inclus în noua directivă internațională privind detașarea lucrătorilor și va continua să aplice legea franceză.

VEZI ȘI: Uniunea Europeană caută soluții privind detașarea internațională a lucrătorilor

Acest lucru confimă faptul că niciun stat membru UE nu aplică în același mod Directiva detașării lucrătorilor, inclusiv în transportul rutier, respectiv că este nevoie urgentă de o armonizare europeană a legislației în acest domeniu.

Potrivit FNTR, problemă privind detașarea șoferilor de camion ar urma să fie negociată în cadrul „Pachetului de Mobilitate”.

Cum era de așteptat, declarația ministrului transporturilor francez a generat reacții diferite din partea asociațiilor patronale din Franța.

Spre exemplu, Otre, asociația franceză a companiilor mici și mijlocii de transport de marfă, nu este atât de optimistă și cataloghează acordul din Luxemburg ca fiind scandalos.

Aceasta mai susține că transportatorul francez și muncitorii săi sunt sacrificați pentru interesele țărilor din Europa Centrală, Polonia (în mod special) și Spania.

Pe de altă parte, asociațiile de transport FNTR și TLF, au avut o poziție comună moderată, susținând că “este necesar ca guvernul francez să se asigure că șoferii străini sunt plătiți ca francezi atunci când efectuează operațiuni de transport internațional sau de cabotaj Franța”.

De asemenea, FNTR spune că este imperativ ca guvernul francez să precizeze modul în care este verificată plata efectivă a salariului minim din Franța în cazul unui șofer de camion străin, care a efectuat fie cabotaj, fie transport internațional pe teritoriul francez.

Din aceeași categorie...

Back to top button