LegislatieTop News

Franța pune capăt comerțului de camioane diesel, începând cu 2040

Specialistul în industria auto Jean-Jacques Chanaron spune că "este o provocare uriașă”.

Deputații francezi au adoptat în primă lectură un amendament la legea privind clima și reziliența care pune capăt comerțului de camioane și autocare cu motoare diesel, în Franța, începând cu 2040.

Provocarea este ”enormă” pentru producătorii auto, care încă nu au tehnologii suficient de avansate pentru a se reinventa, spune Jean-Jacques Chanaron, cercetător la CNRS și specialist în industria auto.

Franța pune capăt comerțului de camioane diesel, începând cu 2040

Acesta mai spune că limita, stabilită pentru un orizont mai mic de 20 de ani, nu i se pare realistă având în vedere viteza de evoluție a tehnologiilor, în special a electromobilității.

”Astăzi, un camion poate parcurge sute de kilometri fără realimentare, explică Jean-Jacques Charanon. „Oprirea de a alimenta cu hidrogen este foarte complicată. Puține companii știu acest lucru”, completează acesta. În plus, vehiculele grele de marfă, care pot funcționa cu hidrogen, nu beneficiază de o tehnologie mai ușor de extins.

În Franța, parcul auto național are peste 600.000 de vehicule comerciale grele, toate diesel, cu o vechime medie de aproximativ 10 ani.

VEZI ȘI: Bosch și Qingling Motors s-au aliat pentru a dezvolta tehnologii cu hidrogen

Aceste vehicule vor putea continua să circule și după 2040, dar sectorul producătorilor auto va trebui să se reinventeze pentru a-și adapta oferta până atunci. Guvernul speră că această măsură va atinge neutralitatea carbonului în 2050.

„Am început cercetările privind mașina electrică după șocul petrolier din 1973”, explică Jean-Jacques Charanon. ”Au trecut aproape 50 de ani! Chiar dacă s-au făcut multe progrese, nu este încă un panaceu”, mai spune acesta.

Producătorii deja aflați în dificultate

Pentru a reuși să reînnoiască complet o gamă, producătorii vor trebui să investească în cercetare și dezvoltare. Greu, când datoriile se acumulează deja, spune Jean-Jacques Charanon. Această interdicție nu poate fi făcută fără ajutor și nici armonizare la nivel european.

„Producătorii vor avea nevoie de alte țări pentru a face același lucru și nu toți sunt capabili să o facă încă.”

Un stimulent mai degrabă decât o interdicție ar fi fost, potrivit Charanon, mai adecvat.

Din aceeași categorie...

Back to top button