Franța vrea taxarea camioanelor străine care-i tranzitează teritoriul

Franța vrea taxarea camioanelor străine care-i tranzitează teritoriul

Guvernul francez vrea să introducă o formă de vinietă care să permită taxerea camioanelor străine care-i tranzitează teritoriul, anunță transportinfo.fr.

Învitat în cadrul unei emisiuni televizate la BFM TV, pe 23 septembrie 2018, François de Rugy, ministrul mediului, a declarat că guvernul francez intenționează să introducă o formă de vinietă care să permită taxarea camioanelor străine care tranzitează Franța.

Numit în funcție la începutul lunii septembrie, François de Rugy, spune că “Franța lucrează ca și alte state europene la o formă de vinietă care să permită taxarea camioanelor străine care utilizează infrastructura rutieră, a cărei uzură n-o plătesc în prezent.”

Succesorul lui Nicolas Hulot a precizat că noua formă a ecotaxei, care urmează să fie votată în 2019 va fi diferită de cea din 2014, care a fost un „exemplu negativ de slabă gestionare a taxării ecologice”, din noua versiune fiind excluși transportatorii naționali.

Termenii și condițiile (tarifele, sistemul de plată etc.) vor fi definite în 2019, odată cu adoptarea Legii de Orientare a mobilității, iar aplicarea acesteia va fi programată pentru 2020.

Chiar și așa, principalele asociații profesionale din industria de transport rutier – FNTR și Otre – nu susțin proiectul guvernului, argumentând că transportul rutier plătește deja 39 miliarde de euro statului, din care doar 13.3 miliarde sunt reinvestite în infrastructură.

VEZI ȘI: Șofer polonez condamnat în Danemarca pentru fraudarea timpilor de condus și odihnă

Drept urmare, cele două asociații solicită statului să majoreze investițiile în drumuri.

În conformitate cu legile europene
Guvernul francez spune că acestă formă de vinietă este gândită la nivel național, dar în conformitate cu directivele europene privind acestă chestiune.

Reamintim că, la sfârșitul lui 2023, Uniunea Europeană intenționează să interzică sistemele de taxare forfetare (tip vinietă) și să solicite țărilor membre să aplice taxarea pe kilometru utilizat.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.