Fraudarea tahografului este infracțiune penală în Italia

Fraudarea tahografului este infracțiune penală în Italia

Începând cu 9 noiembrie 2016, în Italia, fraudarea aparatului care înregistrează timpul de condus al șoferului este considerată infracțiune penală și se pedepsește conform Codului Penal.

Hotărârea 47211 din 9 noiembrie 2016 emisă de Curtea Supremă din Italia, stabilește că manipularea frauduloasă a tahografului în transportul rutier este considerată infracțiune și se pedepsește conform Codului Penal.

Conform Trasporto Europa, în ultimele luni, a crescut numărul amenzilor penale și sancțiunilor aferente Codului Rutier, pentru șoferi de camion și companiile de transport care fraudează tahograful, atât cu echipamente electronice sofisticate cât și cu clasicii magneți.

Fraudarea tahografului este infracțiune penală în Italia

În multe cazuri, chiar dacă au existat probe clare cu privire la falsificarea timpilor de condus, judecătorii din Italia au renunțat la urmărirea penală a celor acuzați. Odată cu emiterea acestei hotărâri, Curtea Supremă admite ca legitim dosarul penal, astfel că, viitorii acuzați nu vor mai fi achitați de răspunderea penală.

Totul a pornit de la o plângere făcută împotriva unei companii de transport care își forța șoferii să-și instaleze magnet pe camioane să poate conduce peste timpul permis. În primă fază, Curtea de Milano a achitat compania de transport acuzată de fraudarea tahografului, aplicând legea rutieră și nu cea penală, pe motiv că prima vorbește în mod explicit de manipularea tahografului, iar a doua este mai generică.

VEZI ȘI: Conform BAG, un tahograf din patru este manipulat

Însă, Curtea Supremă din Italia a respins această interpretare, luând aplicarea legitimă a Codului Penal, deoarece nu este vorba doar de siguranța rutieră (așa cum spune Codul Rutier), ci și a șoferului și comunității. Judecătorii Curții Supreme au constatat că, în acest caz, procuratura a adus dovezi puternice că manipularea frauduloasă a tahografului a fost sistematică și continuă fiind impusă de către conducerea companiei de transport.

Printre altele, anchetatorii au analizat datele a călătoriilor transmise prin satelit și stocate pe calculatoarele companiei, descoperind distanțe mai mari decât cele înregistrate de tahograf camioanelor. Astfel, nu există nicio îndoială cu privire la faptele, ci numai cu privire la interpretarea juridică a acestora.

Judecătorii Curții Supreme din Italia au retrimis cazul Curții din Milano, stabilind că hotărârea trebuie să fie repetată. O hotărârea favorabilă defnitivă în acest caz, poate fi istorică, deoarece va servi drept ghid pentru alte procese similare. În plus, rezultatul acesteia va favoriza aplicarea Codului Penal pentru manipularea frauduloasă a tahografului, ceea ce reprezintă un factor de descurajare, în special atunci când manipularea frauduloasă este impusă de activitățile de transport rutier.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker