Camioane

Freightliner depășește Tesla în cursa pentru camionul electric al viitorului

Freightliner testează alături de clienții americani modelele sale electrice, asta în timp ce camionul electric Tesla Semi este blocat pe pista de testare.

Recent, Freightliner a anunțat că flota sa de camioane electrice de preproducție a parcurs 700.000 de mile cu zero emisii, în cadrul testelor alături de clienți, echivalentul a aproximativ 28 de călătorii în jurul Pământului.

Freightliner depășește Tesla în cursa pentru camionul electric al viitorului

Flota de test a producătorului american este formată din 38 de camioane electrice de pre-serie, care sunt operate în sudul Californiei de către mai mulți clienți, ca parte a flotei Electric Innovation și Customer Experience. Aceasta este alcătuită din două tipuri de camioane electrice: eM2 cu suprastructură izotermă, autocamion Clasa 6/7 pentru distribuție locală și un eCascadia, cap tractor Clasa 8 pentru distribuție regională.

VEZI ȘI: Cum accelerează camionul electric Nikola Tre (VIDEO)

Producția sistemului de propulsie electric pentru Freightliner eCascadia și eM2 va începe spre finalul acestui an, iar producția de serie a celor două camioane la începutul lui 2022. De altfel, grupul german investește 20 de milioane de dolari în fabrica Detroit Diesel Company pentru a produce sistemul de propulsie electric pentru eCascadia și eM2.

Global, Daimler intenționează să utilizeze aceeași arhitectură de bază a camioanelor electrice pentru a reduce costurile de producție, iar sistemul de propulsie electric din Detroit va fi varianta americană.

Freightliner depășește Tesla în cursa pentru camionul electric al viitorului

Sistemului de propulsie electric va funcționa la 400 V și va avea două variante constructive. Una cu un singur motor cu o putere de 180 CP și un cuplu uimitor de 11.500 lb-ft (aproximativ 15.600 Nm), iar alta cu două motoare de 360 CP și cuplu de 23.000 lb-ft (aproximativ 31.183 Nm). Aceste propulsii electrice vor fi combinate cu pachete de baterii de 210 kWh, 315 kWh și 475 kWh, în funcție de nevoile clienților.

Pentru a vă face o idee despre cuplul imens produs de sistemului de propulsie electric, vă spunem că DD16, care este cel mai mare motor de camion produs de Detroit Diesel, generează undeva la 2.050 lb-ft (aproximativ 2.780 Nm), cam de 11 ori mai puțin decât versiunea cu două motoare electrice.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button