Freightliner eM2, al zecelea model electric al Daimler Truck produs în serie

Daimler Truck North America a început producția camionului electric cu baterii Freightliner eM2, la fabrica din Portland, Oregon. Acesta este unul din cele 10 modele electrice ale Daimler Truck produse în serie la nivel global.
În SUA, primele unități produse vor fi livrate companiilor Ferguson, Hogan Truck Leasing, Inc., Penske Truck Leasing, PITT OHIO, Ryder System, Inc., TITAN Freight Systems și Velocity Truck Rental & Leasing. În Canada, primele camioane merg la Brossard Leasing și Day & Ross.
Modelul eM2 este construit pe platforma Freightliner M2 106 Plus. Modelul de tonaj mediu este al doilea camion electric introdus de Freightliner, după eCascadia, în 2022. În acest an, eCascadia este liderul pieței americane de camioane electrice grele (clasa 8).
Producătorul susține că eM2 are un sistem de propulsie Detroit ePowertrain. Sistemul cu motoare electrice și cutie de viteze cu două trepte montate direct pe axele de propulsie este însă o adaptare de la europeanul eActros.
VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300 cap tractor: O nouă opțiune
Freightliner eM2 are variante de clasa 6 (8,8-11,8 tone) și clasa 7 (11,8-15 tone). Primul are motor electric de 190 CP, baterie de 194 kWh și autonomie de 180 de mile (290 km) cu o singură încărcare. Al doilea are două motoare electrice (255 CP putere continuă), baterie de 291 kWh și autonomie de 250 de mile (400 km) cu o singură încărcare.
Daimler Truck a primit aprobarea din partea autorităților americane și pentru noua marcă Rizon de camioane electrice, care va comercializa în SUA modele de clasele 4 (6,3-7,2 tone) și 5 (7,2-8,8 tone).