Camioane

Freightliner SuperTruck II, concept cu consum extrem de redus

Freightliner, subsidiara americană a Daimler Truck, a prezentat conceptul SuperTruck II, care integrează numeroase inovații tehnice pentru a demonstra potențialul camioanelor actuale.

Inginerii au plecat de la un model Cascadia, cel mai bine vândut camion greu din SUA, căruia i-au îmbunătățit eficiența: aerodinamică îmbunătățită, anvelope cu rezistență la rulare redusă și optimizări la sistemul de propulsie.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În primul rând, SuperTruck II este un camion foarte aerodinamic, rezistența la înaintare fiind redusă cu 12% față de SuperTruck I, prezentat în 2015. În loc să încerce să schimbe radical structura camionului, inginerii au preferat să redefinească forma existentă a modelului Cascadia.Freightliner SuperTruck II, concept cu consum extrem de redus

Botul redesenat și carenajele aerodinamice de dub bara fața și din lateralele șasiului asigură o scurgere lină a aerului în jurul camionului. Grila, prizele de aer și ușile au fost de asemenea redproiectate pentru a nu compromite aerodinamica.

La viteze mari, deflectoarele laterale și de plafon se extind automat cu până la 10 cm, pentru a micșora distanța față de remorcă, iar sistemul îmbunătățit Aerodynamic Height Control micșorează garda la sol la doar câțiva centimetri. Optimizarea aerodinamică este completată de înlocuirea oglinzilor cu camere video.

VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Încă un litru de motorină economisit

SuperTruck II este un cap tractor 6×4, tipic pieței americane, dar cele două motoare ajută la propulsie doar în momentul accelerărilor. La viteze de croazieră, axa din spate este decuplată de la motor, sistemul de propulsie devenind 6×2.

Motorul este unul diesel de 12,8 litri asemănător cu cel al lui Actros, dar combinat cu un sistem mild-hybrid pe 48 V cu baterii litiu-ion. Acesta permite funcționarea sistemelor auxiliare, precum sistemul electric de aer condiționat, și în timpul opririi motorului pe durate scurte, de exemplu la coborâri. La lista de optimizări se adaugă anvelope prototip Michelin cu rezistență la rulare foarte redusă.

Toate acestea au permis obținerea unui consum de 18 litri de motorină la 100 km, în ciuda arhitecturii 6×4 și a faptului că modelul are o viteză maximă limitată la 65 mph (aproximativ 104 km/h).

Din aceeași categorie...

Back to top button