Future Truck 2025 a deschis apetitul Europei pentru camioane autonome

Future Truck 2025 a deschis drumul în Europa către camioane autonome
Prezentarea conceputului Mercedes-Benz Future Truck 2025 a celor de la Daimler, a deschis apetitul Europei pentru camioane autonome.

Nu mai departe de luna septembrie 2014, dupa targul IAA de la Hanovra, autoritatile germane au luat in calcul armonizarea legislatiei nationale, si implicit a celei internationale, privind introducerea in legislatie a vehiculelor complet autonome, in momentul de fata acestea nefiind cuprinse in legislatie.

Future Truck 2025 a deschis apetitul Europei pentru camioane autonome

Nici pentru olandezi, camioanele si vehiculele autonome nu par sa mai fi vreun secret. Recent, guvernul de la Haga a anuntat ca a permis efectuarea de teste la scara larga pe drumurile publice din Olanda cu astfel de vehicule si ca, in cel mai scurt timp va adapta legislatia rutiera actuala.

Conform guvernantilor olandezi, aceasta decizie se bazeaza pe doua argumente: de reducerea a traficului rutier si imbunatatirea a sigurantei rutiere.

„Guvernul a fost de acord sa modifice legislatia rutiera, pentru a permite testarea camioanelor si autoturismelor fara sofer la scara larga pe drumurile publice”, a declarat ministrul Infrastructurii si Mediului din Olanda. „In acest conditii, tara va deveni un imens „teren de incercare pentru vehiculele autonome”, a mai adaugat ministrul.

Purtatoarea de cuvant, Marianne Wuite, a declarat ca „aceste studii vor incepe in vara anului viitor, in cazul in care legea va fi schimbat”.

În februarie se va testa primul camion autonom in Olanda
Un prim test cu un autoturism autonom pe un drum public in Olanda a avut loc in luna noiembrie 2014, pe autostrada A10, in apropiere de Amsterdam. Aceste teste vor continua in luna februarie, insa de aceasta data cu camioane.

Aceste teste pe drumurile publice sunt extrem de rare in Europa. Pana in prezent, testele au fost efetuate pe drumuri private, datorita normelor care reglementeaza traficul.

Soferii olandezi se intalnesc regulat cu blocaje in trafic. Aproximativ 2.4 milioane olandezi, dintr-o populatie de 17 milioane, folosesc zi de zi automobilul personal, potrivit cifrelor oficiale. Avand in fata acest scenariu, Guvernul olandez considera ca vehiculele autonome ar putea imbunatatii conditiile de trafic.

Germania va incepe si ea testele
Germania vrea sa traga Europa in urmatorul al revolutiei de mobilitate, adica introducerea vehicule autonome. Asa cum am spus, primul pas a fost facut de Mercedes-Benz, care a prezentat si testat in fata unui auditoriu format din specialisti si oameni de presa, camionul denumit sugestiv Future Truck 2025.

Producatorii de autoturisme si camioane sunt pregatiti in momentul de fata cu prototipuri de lucru, insa le lipseste oficial unda verde pentru a le testa in trafic real.

Ministerul Transporturilor geman a facut primul pas in aceasta directie prin prezentarea programului Digitales Testfeld Autobahn, care va fi lansat in acest an. In practica, se va asigura infrastructura pentru a permite vehiculelor sa comunice intre ele si cu infrastructura in sine. Aceasta este premisa de a spori securitatea in general si pentru a permite conducerea autonoma.

Prima sectiune de autostrada va fi in Bavaria, pe autostrada A9, a anuntat ministrul Transporturilor, Alexander Dobrindt intr-un interviu pentru Frankfurter Allgemaine. Aducerea in fata la nivel institutional a acestui subiect, ofera Germaniei un avantaj important pe piata, punand-o in cea mai buna pozitie, aceea de a stabili standarde care vor fi apoi adoptate si in alte tari europene. „Intreaga industrie auto germana va fi lidera pe segmentul tehnologiei digitale”, a delarat Dobrindt.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.