Fuziunea dintre Mitsubishi Fuso și Hino va depăși termenul inițial

Fuziunea dintre producătorii japonezi de camioane Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) și Hino Motors Ltd. (Hino) va întârzia față de termenul inițial.
În mai 2023, Daimler Truck, Toyota, MFTBC și Hino au încheiat un memorandum de înțelegere pentru accelerarea dezvoltării de tehnologii avansate și fuziunea dintre Mitsubishi Fuso și Hino.
Colaborarea este îndreptată spre atingerea neutralității de carbon, dezvoltarea tehnologiilor CASE (Connected/Autonomous & Automated/Shared/Electric) și consolidarea afacerii cu vehicule comerciale la nivel global.
Potrivit acordului, MFTBC și Hino plănuiesc să fuzioneze cu drepturi egale și să colaboreze în domenii precum dezvoltarea de vehicule comerciale, achiziții și producție. Planul este de a crea un producător japonez de vehicule comerciale competitiv la nivel global, Daimler Truck și Toyota urmând a face investiții egale în noua companie.
Inițial, se plănuia ca acordul definitiv de fuziune să fie semnat până al finalul lui martie 2024, iar integrarea completă până la finalul lui 2024. Dar, procesul de obținere a aprobărilor necesare, precum și investigațiile în curs legate de trucarea certificatelor de emisii ale motoarelor Hino, au făcut ca programul inițial să fe extins.
VEZI ȘI: DB Schenker a început testele cu noul camion electric MAN eTGX
Noile termene vor fi anunțate imediat ce va fi disponibil un program al investigației aflate în curs.
Cele patru companii au precizat însă că discuțiile privind fuziunea progresează într-o notă pozitivă și că obiectivele strategice și logica tranzacțiilor propuse continuă să fie valide.