
Gebrüder Weiss România a dorit să testeze și să înțeleagă ce presupune exploatarea unui camion electric, în contectul unui cost de achiziție superior unui camion diesel și a unei infrastructuri insuficient dezvoltată în România.
În luna mai, Gebrüder Weiss România a testat un camion electric Volvo FH Electric 4×2, echipat cu un pachet de 6 baterii (540kWh), pe o perioadă de 10 zile. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu un client important din industria de sisteme de siguranță auto și Volvo Trucks România.
“În perioada 10 – 19 mai, camionul electric a realizat mai multe curse zilnic, fiind monitorizat constant de echipa de proiect. Astfel, testarea acestuia ne-a oferit posibilitatea de a înțelege mai bine oportunitățile și constrângerile operării unor unități de transport 100% electrice”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.
În cele 10 zile de teste, camionul electric a efectuat zilnic multiple curse între Brașov și Sfântul Gheorghe și curse locale în zona Brașovului. Acesta a efectuat, în medie, 150 km în fiecare zi și a transportat materii prime, produse finite, dar și ambalaje destinate industriei auto între diferite puncte de lucru.
“Suntem încântați să vedem un interes ridicat pentru camioane electrice în România. Acest test a relevat că, inclusiv pe rute scurte, prin suprapunerea timpilor de încărcare a bateriei camionului cu încărcarea/descărcarea mărfii, putem atinge un grad de utilizare foarte ridicat adică un rulaj zilnic de 400-500 km, cu un impact favorabil asupra rentabilității camioanelor electrice”, a adăugat Cătălin Enache, Electromobility Key Account, Volvo Trucks România.
Pretabil pentru distanțe medii, de până la 150-200 km tur-retur
În cadrul testului, Gebrüder Weiss a dorit să testeze și să înțeleagă ce presupune exploatarea acestei noi tehnologii, în contextul unui cost de achiziție superior unui camion convențional și a unei infrastructuri insuficient dezvoltată în România, momentan. S-au avut în vedere considerente precum: fiabilitate, consum, autonomie, timp de încărcare, dar nu numai.
Rezultatele obținute la finalul testelor sunt satisfăcătoare și deschid posibilitatea achiziționării și operării unor astfel de camioane în activitățile zilnice de transport. În momentul de față, acestea se pretează a fi integrate pe distanțe medii, de până la 150-200 km tur-retur, cu condiția existenței unei stații de încărcare la capăt de traseu, potrivit Gebrüder Weiss.
VEZI ȘI: Contargo transportă cafea Tchibo cu două camioane electrice
„În mod cert, eficiența camionului electric, similar ca și în cazul oricărui autoturism, este strâns legată de o multitudine de factori, precum și stilul de condus, gradul de încărcare, condițiile meteo și multe altele. Totuși, ținând cont de acest aspect, am avut șansa de a testa cum poate fi operat eficient un astfel de camion și care sunt diferențele față de unul diesel”, spune Viorel Leca.
Tehnologie testată la nivel de grup
De câțiva ani, Gebrüder Weiss crește ponderea propulsiilor alternative în transportul de mare tonaj și dezvoltă soluții cu emisii reduse pentru “ultimul kilometru”.
Spre exemplu, în zona metropolitană din Viena, un camion electric este utilizat pentru transportul local, iar clienții finali din Austria sunt aprovizionați cu vehicule electrice. În plus, unul dintre primele camioane pe bază de hidrogen din lume funcționează în mod regulat în Elveția din ianuarie 2021. Mai mult decât atât, implementarea a încă cinci camioane H2 este planificată pentru 2023 în Germania.